דף הבית / קבלה לעם / שיעור הקבלה היומי / מכינים את עצמנו ליחס הנכון

מכינים את עצמנו ליחס הנכון

כל העבודה שלנו מכוונת להכנה. לא נדרש מאיתנו למחוק את האגואיזם המתגלה בנו, אלא להיות מוכנים תמיד להרגיש אותו, כמתגלה בתוכנו על ידי האור העליון, על ידי הבורא, כדי שאנחנו מייד נגלה אותו בתוך האור, כסימנים אפילו מָרִים אך שׂמחים, של ההתפתחות שלנו.

לאחר הירידה ההדרגתית של הנשמות (הרצון והאור) ממעלה למטה, אנחנו חייבים לגלות את אותן המדרגות, המצבים, ממטה למעלה, להרגיש אותם על כל פרטיהם, אחרת יהיה פגם בכלי הכללי, בתיקון הסופי. אין בכוחנו לשנות את הגורל, כפי שהוא מגיע ממעלה למטה. אך אנחנו יכולים להכין את עצמנו לכך שנראה אותו ונקבל אותו בצורה שונה. הרגשות הלא נעימים שבאגואיזם, ברצון ליהנות, נובעים מזה שאני מזהה את עצמי עם האגואיזם שלי.

אך אם אני מתעלה מעליו, אם מכין את עצמי, כדי לראות רק שינויים טובים בכל מה שמגיע מהבורא, אז את אותם המצבים של הגילוי הלא נעים של האגואיזם, אני ארגיש כטובים, חיוביים, מועילים. אני אודה עליהם.

כשאני מתחיל לתפוס את היחס של הבורא באופן שונה, אז כל ההפרעות המכוונות ואלו שאינן מכוונות, הופכות עבורי כהזדמנויות לתיקון להשפעה ואחר כך נהפכות לזכויות. לכן הכול תלוי בי בהכנה שלי.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 07.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לא למחוק הפרעות, אלא להתעלות מעליהן

3 comments

  1. להתעלות מעל כול ההפרעות אף אחד לא הבטיח שזה קל ויש מצבים שזה קשה מאוד אבל תמיד תמיד כשמבקשים את העזרה מהעליון עם תפילה אמיתית מהלב, זה מגיע!
    פשוט מרתק איך הבורא מסובב לנו הכול ועוברים ממצב למצב, ועוד מעט השמיים יפתחו, לחיים!

  2. אנחנו כמו ברכבת הרים בלונה פארק. אבל אם מתכלים טוב רואים נוף יפיפה מסביב…:)
    מזל טוב למוטי מור שמתחתן ביום ראשון 🙂

  3. באמת מדהים !
    החיים הופכים להרפתקה

    לחיים ומזל טוב למוטי !

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest