דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מכונית לא תיסע מצעקה

מכונית לא תיסע מצעקה

שאלה: למה אני מרגיש שאני זקוק לתיקון, אבל הוא לא קורה?

תשובתי: לא יכול להיות דבר כזה. אם אתה דורש תיקון, אז הוא חייב מייד להתקיים. ככל הנראה, מה שאתה דורש זה לא תיקון, או שאתה בינתיים אומר את זה סתם במילים אבל לא מרגיש בלב. אתה צריך לבדוק את עצמך. לא יכול להיות דבר כזה שמנעו ממישהו את עניין התיקון.

אם אתה באמת רוצה לתקן משהו בתוכך, אם ביררת את התכונה המקולקלת הזאת ורואה אותה לפניך ופועל בעל מנת להשפיע מבלי לצפות לשום תועלת לעצמך, אז היא תהיה מתוקנת. המערכת כבר קיימת ולא יכול להיות אחרת. היא פועלת כמו מכונית תקינה ולא יכולה שלא לעבוד.

חוץ ממך, אין בעולם לאף אחד בחירה חופשית, כולל הבורא! נאמר: "חוק נתן ולא יעבור". הבורא לא יכול פתאום לרצות משהו או לא לרצות, כאילו שהכוח העליון יכול לשנות את החלטתו.

אנחנו לא מבינים כיצד בנויה המערכת הזאת. היא נמצאת במצב של גמר התיקון. ואילו אתה נמצא בגמר הקלקול, ואתה צריך להגיע מקצה אחד לקצה השני. לשֵם כך ניתנו לך "פרצופים" ו"עולמות רוחניים", כלומר סולם המדרגות, ובכל מדרגה קיים אור מיוחד שפועל עליך.

חוץ ממך, אין יותר אף אחד שיכול לעשות משהו! אז איך כל שאר הנבראים, כל שבעה המיליארד? בסדר, נניח שאלה שאין להם "נקודה שבלב", אין להם בחירה חופשית. אבל איך אלה שיש להם "נקודה שבלב" ומזה יש להם בחירה חופשית, האם הם לא יכולים להתערב? לא, לא יכולים, הכול תלוי רק בך.

כל אחד צריך לומר כך על עצמו, וזה באמת כך. רק אני בחתך שלי כלפי הנשמה שלי, כלפי החלק של העבודה שלי, בעל בחירה חופשית. ואף דומם, צומח, חי ומדבר, כולל הבורא, לא יכול להתערב. כל השאר, חוץ ממני זו המערכת.

לכן אתה יכול לצעוק, לבכות, לבקש, אבל אתה פונה למערכת, למכונה. אם כבר למדת לנהל אותה, אז אתה יכול לחייב אותה לפעול. ואם לא, אז צריך עוד ללמוד איך לעשות את זה. זה הכול, אין שום חוכמות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, הקדמת ספר הזוהר, 18.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הכול נעשה לפי הזמנתך!
להתכוונן לתדר של ההשפעה
כאילו רצון וכאילו אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest