דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מכאניקה מאוד פשוטה

מכאניקה מאוד פשוטה

laitman_2010-10-04_zohar_us-70.jpg

האור המחזיר למוטב הוא האמצעי היחיד, הכלי היחיד, שבעזרתו אני מתקן את הרצון. יש לי רק רצון ואור, והאור נקרא "המחזיר למוטב", כי זה מה שאני דורש ממנו.

אנחנו נותנים לאור כל מיני שמות שונים: "פנימי", "מקיף", "נרנח"י" וכן הלאה. אך בעיקרון, אני דורש ממנו שהוא יחזיר אותי למקור, למוטב. יותר מזה, אני לא יכול לבקש ממנו שום דבר. הפנייה שלי יכולה להיות רק כזאת. אינני יכול לדרוש את אור הנפש או את אור הרוח, כי זו כבר תהיה התוצאה מהמצב שלי. וכדי לשנות את מצבי, אני חייב לפנות לאור, להזמין את פעולתו, ואז הוא יבצע עליי את הפעולה הזאת.

יש לי הוראות והנחיות, שמסבירות כיצד לפעול, כיצד לעבוד בקבוצה, ללמוד, להפיץ. ההנחיות האלה נקראות בכללות "תורה", מלשון הוראה, ספר הוראות לפעולה. בהתאם לתוכנית של התורה, אני עובר את כל השלבים שמתוארים בה.

אם כך, מדובר על דבר פשוט מאוד. יש לי רצון אגואיסטי ואור שמסוגל לשנות אותו. ואני בעצמי עומד באמצע, בשליש האמצעי דתפארת, ומחליט: להשתנות או לא. וגם את הבחירה הזאת אינני מבצע לבד, אלא בסביבה, בקבוצה.

בסופו של דבר, אני תלוי בפעולות די "שטחיות", "מכאניות". אני נכנס לקבוצה ומרכין בפניה את ראשי, אני עושה את כל מה שהחברים רוצים, ומקבל מהם את הרצון להיתקן על ידי הקנאה, התאווה והכבוד. עם הרצון הזה שקיבלתי מהקבוצה, אני פונה אל האור, כדי שהוא יתקן אותי. ואז הוא מגיע ומבצע את זה. ובמצב החדש, שוב כל התהליך חוזר על עצמו.

משמע, שגם את הרצון וגם את התיקון (המסך) אני מקבל מהצד, מהקבוצה ומהאור. ואני עצמי, זו אותה הנקודה הבסיסית היחידה, שנקראת "יש מאין".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 11.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל האמת על האור המקיף
מה הכוונה ʺללמודʺ תורה וʺלעסוקʺ בה?
כיצד פועל מנגנון התיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest