דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / אם מישהו מחפש חיבור, אנחנו איתו

אם מישהו מחפש חיבור, אנחנו איתו

laitman_2011-06-10_2472_w-70.jpg

שאלה: אם לא נדבר על האור כעל הכוח המתקן, מה ההבדל בינינו ליתר הארגונים שמכירים בכך שרק החיבור יעזור לאנושות?

תשובתי: אין שום הבדל. יתר על כן, למה שלא נשתף פעולה עם הארגונים הללו? אם הם באמת רוצים לאחד בין בני האדם, אנחנו יכולים ליצור איתם קשר.

אם ארגונים אלו או אחרים – דתיים, חילוניים או בינלאומיים – מכוונים לאיחוד, אפילו לזמן קצר, אם זאת באמת המגמה שלהם, ולא שהם משתמשים בזה כדי להרוויח, ודאי שאנחנו איתם. הרי זוהי כבר התקדמות.

אינני יודע האם קיימים ארגונים כאלה. ממה שראיתי עד עכשיו, מאחורי דברים כאלה מתנהלת "מסחרה" רצינית. אך אם ישנם כאלה, אנחנו נשמח לשתף איתם פעולה. הרי ההצלחה של כל העולם תלויה בחיבור, במיוחד בעידן המשבר ההולך ומחריף. אין שום בעיה לאחד את הכוחות עם אלה שכבר רואים את הפתרון.

בעל הסולם בזמנו נסע לפולין כדי להתחבר עם הפרולטרים שהתקוממו שם. הם שאפו לחיבור, לסוציאליזם, לקומוניזם, והוא רצה לבדוק האם אפשר קצת לתקן אותם, לשנות אותם, כדי שהחיבור שלהם יהיה קצת יותר אמיתי. אתה הרי לא באמת חושב שהוא לקח איתו את כתבי האר"י כדי ללמוד אותם עם נציגי מעמד הפועלים… ודאי שלא. וודאי שהוא גם לא התכוון לדרוש מהם לשמור תורה ומצוות ברמה הגשמית.

אז בשביל מה הוא נסע? מה הוא ציפה למצוא באותו עַם שהיה הפוך כל כך מדמות היהודי הדתי? הוא רצה להסביר להם קצת יותר, להעניק להם את כוחותיו, כדי שהרצון שלהם להתחבר יתגשם בצורה נכונה ככל היותר.

הנסיעה הזו מירושלים לפולין היא דוגמה שעדיין איננו מבינים. נדמה לנו שבעל הסולם היה אדם נאיבי, כי איננו רואים את המרכיב הרוחני שבתמונה. הייתה כאן הזדמנות. נכון שהיא לא התממשה, יש על כך חשבונות מלמעלה. אך הוא נסע כיוון שההזדמנות באמת הייתה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 11.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בחיפוש אחר בעלי ברית נבונים
להשׂיג את גדלותו של בעל הסולם
על איזו חברה כתב בעל הסולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest