דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי שמפריע לנו, הוא גם זה שיעזור

מי שמפריע לנו, הוא גם זה שיעזור

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

שאלה: אנחנו צריכים להתעלות מעל האגואיזם שלנו, אך ככל שאנחנו מֵחזקים אותו, כך קשה לנו יותר לעלות. יוצא דבר פרדוקסאלי, שפריחה תרבותית שוללת מאיתנו את האפשרות להתעלות מעל לאגואיזם שלנו?

תשובתי: כן, זה נכון. אך מדוע אנחנו מתפתחים בצורה אגואיסטית באופן אקספוננציאלי? זה כדי שאנחנו נראה בתוך האגו שלנו, עד כמה הוא בסופו של דבר הורס אותנו, ובכל זאת נוכל להתגבר עליו.

אין לנו חומר אחר, מלבד הרצון שלנו! לכן חכמת הקבלה נקראת כך (מהמילה "לקבל"). זהו מדע שמסביר כיצד לממש את הרצון שלנו, ולא להרוס אותו. אנחנו כל הזמן בונים מהחומר האגואיסטי שלנו, צורת אדם, "הדומה" לעליון, לבורא.

לכן האגואיזם צריך לגדול, עד למצב שנתייאש מהצורה האגואיסטית העכשווית שלנו, שבה אפשר כל הזמן רק לקחת לעצמנו. ואז אני נתחיל להשתמש באגו שלנו בצורה הפוכה וכל הזמן נהפוך אותו להשפעה. ובמידה שזה יצליח לי, במידה זאת אני ארכוש כוחות עבור הנשמה שלי.

לכן עכשיו השגנו איזו "תקרה", "רוויה", כלומר את האגואיזם המקסימאלי האפשרי בקבלה למען עצמי, עד שנבלע את הפירות האחרונים של כדור הארץ הזה. וזה יביא אותנו להכרת הרע שלנו, בדרך טובה או רעה, ונבין שאנחנו חייבים לפעול בצורה הפוכה ולהשתמש באגואיזם שלנו למען ההשפעה.

מתוך הרצאה ברומא, 20.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
היכן היציאה מהמבוי הסתום
רגע האמת
האגואיזם הגיע לקצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest