דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי שאינו טועה אינו מתפתח

מי שאינו טועה אינו מתפתח

laitman_2010-02-02_3887-70.jpg

שאלה: קשה לנתק את עצמך מהמצב הנוכחי ולמסור את עצמך לידי הסביבה כדי לעלות למדרגה הבאה. כיצד עוד ניתן לעשות זאת?

תשובתי: זוהי השיטה היחידה לעלות בסולם הרוחני! נדמה לכם שהעולם הרוחני זה משהו שהוא מנוגד לטבע, אך אין הדבר כך! אנחנו נמצאים בתוך הטבע, ועל ידי ביצוע עצות המקובלים, אנחנו פועלים בהתאם לחוקים הקיימים בו.

ממדרגה יותר עליונה המקרינה אור ומולידה חושך, מתגלים שני הניגודים האלה: האור והרצון. משם הם באים ומתפתחים בהתאם לטבע שלהם: אחד – המשפיע, והשני – המקבל. כך ההשפעה והקבלה מתפשטים ממעלה למטה, שזורים יחד עד שמגיעים אלינו. ואנחנו לומדים כיצד אנחנו בנויים בהתאם לטבע הכפול הזה (ספירלה כפולה של ד.נ.א.), וכיצד אנחנו יכולים לעלות במדרגות הטבעיות האלה.

לכן, אל תחפש איזה שהן דרכים אחרות, המקובלים מספרים לנו על עובדות הקיימות בטבע ושאינן משתנות. אם זה מוצא חן בעינינו ואם לא, אנחנו נהיה חייבים לקבל אותן, הרי מי שאינו מקיים את חוקי הטבע, ייענש על ידי ייסורים.

בהמה, בניגוד לאדם, אף פעם אינה טועה, היא איננה יכולה לפעול נגד הטבע מאחר והיא מהווה חלק מהטבע. והאדם הוא הבריאה היחידה, שיש לה אגואיזם, הוא מעלה אותנו מעל לטבע. דומם, צומח וחי מתמזגים עם הטבע, הם אינם יכולים לחשוב, לרצות ולפעול אחרת. מעליהם ישנה דרגה נוספת, אדם. הדרגה הזאת מנוגד לטבע העליון, לבורא.

זה המקור לכל הטעויות והחטאים שלנו, אשר נברא דווקא כדי להראות לנו את הניגודיות שלנו לבורא. כל הבעיה שלנו היא מה לעשות עם דרגת ה"אדם" שבנו? בה טמון כל הפוטנציאל של ההתפתחות שלנו, מעל לדרגה הטבעית.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
"נעשה ונשמע"
כיצד לעלות במדרגות הרוחניות
האדם הוא הפחדן מבין כל הבריות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest