דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לקבל שׂכל עליון

כיצד לקבל שׂכל עליון

laitman_2008-04-25_3569-70.jpg

שאלה: האם ניתן לעבור להשפעה ללא שום כאב וייסורים?

תשובתי: כן. ניתן לבצע כזה מעבר ללא ייסורים, אם הוא נעשה תחת השפעת הסביבה. הסביבה מסוגלת לעורר בתוכי השתוקקות לכל מטרה, אפילו למטרה לא ריאלית בכלל. אם כולם מסביב יחשבו עליה, גם אני אתחיל להשתוקק אליה. ואז לא יהיה לי קשה בכלל להעריך את תכונת ההשפעה כשׂכר גדול, במקום הקבלה האגואיסטית של היום, בתנאי שהסובבים יחשבו ויתנהגו באופן כזה.

האדם דומה למחשב והחברה יכולה למחוק בתוכו את התוכנה הישנה ולהתקין בו תוכנה חדשה ויותר מתקדמת עם נתונים חדשים, ואז במידה הזאת אני מתקדם. אני זקוק לשׂכל רק כדי לעקוב אחרי אלה המראים לי את הדרך הרוחנית. זה לא כל כך קל ופשוט לעקוב אחריהם, הרי בזה איני הופך לרובוט, אלא להיפך, אני גדל!

כל הזמן נותנים לי הפרעות, בכל הדרגות: דומם, צומח, חי, מדבר, המפריעות לעקוב אחר הדרך הרוחנית. עליי להקטין ולהשפיל את עצמי מהגובה של האגואיזם הענק שלי, כדי שאוכל לעקוב אחר המדריך הרוחני. לכן, צריך שיהיה לי שׂכל גדול כדי להבחין בכל התככים והתרמיות של האגואיזם שלי, לא לעקוב אחריו, אלא ללכת בלמעלה מהדעת שלי, אחרי המדריך.

שולחים לי כאלה מצבים, מבלבלים אותי בכזו צורה שאני מתחיל לזלזל בו ואפילו לשׂנוא. אם אני מסוגל להתעלות מעל זה ולעשות מעצמי "כלום", "עפר לרגלי הצדיקים", סימן שאני הולך אחר הצדיק בדרך הרוחנית. יוצא, שאני גדול, אני בדיוק כמוהו. הרי אני מקבל את כל מה שיש בשׂכל שלו, דרכו אני מקבל זאת מהבורא.

כמו שנאמר, שהעָם הלך אחרי משה, כמו עדר אחר רועה צאן, לא מתכוונים שהם הלכו כמו בהמות. זו צורה מיוחדת של התקדמות, כשאני מבטל את עצמי בפני מורה, בפני משה, ודרכו מבטל את עצמי ביחס לבורא. באופן זהה, מאהבת הבריות באים לאהבת הבורא, כך גם כאן, איני יכול לשנות את עצמי בצורה אחרת. אני משנה את צורתי הקודמת ורוכש חדשה, הדומה לבורא.

במילים האלו אין שום זלזול. אם אני מבטל את עצמי בעולם הרוחני כנגד הקליפות בגובה של עולם העשיה, היצירה, הבריאה והאצילות, והולך אחרי המורה, אני עולה לגובה העולמות האלה. מדובר רק על גובה ההתנגדות שלי הנשלחת להפרעות (המתעוררות).

זה נקרא ללכת "באמונה למעלה מהדעת". הרי אין לי דעת כמו למורה הרוחני, אני מבטל את עצמי ביחס אליו, מבטל את הדעת שלי ומקבל ממנו ידע חדש, ידע של המדרגה העליונה, "אמונה". בתוכי שוקע החלק התחתון של הפרצוף הרוחני שלו, אח"פ, אני מקבל חושך כאור עבורי, למרות שהוא מצטייר לי כחושך ברצון האגואיסטי שלי. כך אני יכול להתקדם בדרך הרוחנית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 01.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
לימוד להשפעה
הזדמנות יחידה לעלות
מורה – הוא מורה דרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest