מי יקרא אדם?

laitman_2010-11-10_4351_us-70.jpg

מתוך שיעור מס' 1 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה, 14.01.2011

שאלה: מי שייך לדרגת ההתפתחות אדם ומי לדרגת החי? האם זה תלוי באזור בו האדם חי?

תשובתי: זה אינו קשור לשום דבר בחיים הגשמיים. בכל אדם שחי על פני כדור הארץ יש דרגות דומם, צומח, חי ומדבר שבטבע, וכל אחד כתוצאה מהתפתחותו חייב להגיע למצב המושלם. כל העניין הוא בהשתוקקות שאינה תלויה בכלל בכל אחד מאיתנו.

קיימת כנסת כל הנשמות במצבן ההתחלתי, ברישום מידע מקורי שנקרא בקבלה "רשימו". לכל אחד מאיתנו יש מקום משלו בתוך מדרג הנשמות הזה. לכן, כשמגיע הזמן ונקודה כלשהי מתוך המנגנון הכללי מתחילה להתפתח, אז האדם, שאותה הנקודה פועלת בו, מרגיש לחץ מסוים וזה דוחף אותו קדימה. ההמשך תלוי רק במהירות המימוש וצורת המימוש: טובה ומהירה או איטית ורעה, שום דבר אחר. לכן בכל אזור יכולים להיות אנשים שכבר משתוקקים לרוחניות ונמצאים בשלבים מתקדמים, וזה לא תלוי היכן וכיצד הם חיים.

מספר מועט ביותר של אנשים כאלו אנחנו מגלים באירופה, ודווקא ברוסיה ודרום אמריקה הם רבים יותר. אך בעקרון הם נמצאים בכל מקום, גם בסין, איראן, יפן, אפריקה ואוסטרליה, בכל מקום נמצאים החברים שלנו, השייכים לגזעים ולאומים שונים, ושכבות שונות באנושות. איננו יכולים לומר מי מהם ומתי עוד ישתוקק קדימה, זה לחלוטין אינו צפוי. איננו יודעים באיזה סדר בתוך הנשמה הכללית מתפתח כל חלק בה, כמו בתוך העובר. כפי שהעובר בתוך רחם אימו מתפתח בסדר מסוים, כך גם חלקי הנשמה הכללית, כולנו מתפתחים באותו הסדר. על פי אותו האופן ובדומה לנשמה הכללית מתפתחת גם הנשמה הפרטית שלנו.

שאלה: האם אפשר לומר שאם התעוררה באדם שאלה על משמעות החיים, סימן שהופיעה אצלו הנקודה שבלב והוא כבר עובד עם דרגת "האדם"?

תשובתי: כן, אם התעוררה בו הנקודה שבלב ומתוכה הוא מתחיל לשאול על משמעות החיים, אז הוא כבר פועל בדרגת "האדם". אך בדרגה זו הוא יכול להישמר למשך שנים רבות. אם הוא לא יגיע לקבוצה, לכתבי המקור האמיתיים, למורה, אז למעשה הוא לא יצליח לעשות כלום. לצערי ישנם אנשים כאלו וצר לי עליהם מאד. הם היו יחד עימנו ואחר כך התרחקו וקפאו. אנחנו מצפים שהם יחזרו במהרה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר הזוהר", 14.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
במעבר לרוחניות
אם לא תתעורר – מחר כולם יירדמו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest