דף הבית / המשבר ופתרונו / מי ינהל את החברה העתידית?

מי ינהל את החברה העתידית?

שאלה: האם בשנת 2018 תהיה פחות טיפשות בעולם? או להיפך, ככל שיש יותר טיפשות, כך קרוב יותר הגילוי שזו טיפשות?

תשובתי: גם זה וגם זה הכרחי, שני הפכים. מצד אחד, תהיה הרבה יותר טיפשות, כפי שאנחנו רואים עכשיו בפוליטיקה. מצד שני, יהיו הרבה אנשים שמבינים שזו טיפשות, אפסיות, רפש. זה ישנה את המצב הכללי של הטבע, את רשת הכוחות שבה אנחנו נמצאים. אין לנו צורך בשליטים ואין מה לצפות מהם, וגם לא באליטות אינטלקטואליות ובורגניות, שכביכול מחזיקות בידיהן את העולם. הרצון של ההמונים לשנות את המצב ולהתאחד בצורה נכונה זה עם זה יביאו בהדרגה לכך שהכול ישתנה ואף אחד לא יוכל להתנגד לזה.

שאלה: בעל הסולם אומר שתחילה צריך לחנך את הדור כולו, ואז הם יבחרו במנהיג נכון. כיצד, לפי דעתך, צריכה להיראות מערכת ההנהגה של המדינה בעתיד?

תשובתי: רק דרך שיטת תיקון האדם, דרך חינוך האדם, יגיעו להנהגה בהדרגה אנשים שעבורם טובת החברה תהיה מעל הכול.

שאלה: אבל האם אדם אחד ינהיג, כמו שהיה מלך בימים עברו, או חברה?

תשובתי: אני חושב, שזו תהיה קהילה, אבל לא גדולה מאוד, מסוג של סנהדרין שהייתה קיימת בימי קדם. היא כללה 71 אנשים שניהלו את כל החיים הרוחניים. אני חושב שאין צורך ביותר מזה. כל אחד מהם יהיה אחראי למערכת זו או אחרת של איחוד: אחד אחראי על מערכת הילדים, שני על מערכת נשית, השלישי על תחום המדע וכד'. הם יפתרו את כל השאלות באופן קולקטיבי. יבחרו בהם באמצעות הדעה המכרעת של ההמונים, שבחוש "הריח" ירגישו מי הם אותם אנשים שיכולים להנהיג אותם. בעל הסולם כותב על כך בסוף ה"הקדמה לספר הזוהר".

שאלה: האם אתה יכול לומר, מתי זה יקרה?

תשובתי: לא. אבל נדמה לי שבמהלך השנתיים-שלוש הקרובות האנושות תבין שבהכרח צריך להחליף את כל המערכות, אחרת נגיע לדרך ללא מוצא.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.12.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest