דף הבית / המשבר ופתרונו / מי יכול לתכנן מחדש את העולם הזה?

מי יכול לתכנן מחדש את העולם הזה?

דעה: (א. אלקין, פילוסוף, היסטוריון): המדע, הטכנולוגיה, הרפואה, הממשל, הכלכלה, בעולמנו הגלובלי הפכו להיות כה מתקדמים ומתוחכמים, שאנו זקוקים לאנרגיה אדירה כדי לייצר בעלי ידע ברמה הגבוהה ביותר, שיהיו מוכשרים לא רק מבחינה טכנית להבנת המציאות הנוכחית, אלא יוכלו למצוא את האמצעים המתאימים למניעה ולסילוק המשברים האקולוגיים, המגיפות השונות, הרעב והעוני.

חשוב לא רק לעשות את מה שעשינו עד כה, אלא למצוא כמה אלפי חכמים ברחבי העולם, שיוכלו לחשב ולתכנן את העולם מחדש ואת הבעיות שלו.

הערה: החכמים שיכולים לחשב ולתכנן את העולם מחדש הם המקובלים – והם בלבד!!!! הרי אנחנו בפעם הראשונה בהיסטוריה נתקלים בבעיות מצטברות בלתי פתירות. והבעיות הן בכל מה שאנו עוסקים בעולם הזה. והן כבר לא נפתרות על ידי שינויים וכלים חיצוניים (טכנולוגיות חדשות, רפורמות כלכליות או חברתיות, מלחמות, מהפכות), אלא דורשות שינויים פנימיים, שינוי האדם עצמו, שינוי היחס שלו אל עצמו, אל האחרים, אל העולם.

במקום עולם שהולך ומכחיד אותנו (את עצמו, את החברה, את הטבע), צריך שתהיה דאגה לכולם ולכל. במקרה כזה, האנשים יעברו לשימוש רציונלי במשאבים ולצריכה רציונלית, ליחס טוב. שינוי כזה של האדם אפשרי רק באמצעות השפעתה של ההשכלה האינטגרלית עליו. פיתרון המשבר הוא דווקא במימוש פרויקט החדרת ההשכלה האינטגרלית.

ידיעות קודמות בנושא:
לשנות את האדם
יציאה מהמשבר: לשנות את עצמך בהתאם לעולם
הבעיות הגלובליות של האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest