מי חשוב יותר?

שאלה: מהיכן האדם מקבל כוחות לעבודה כל עוד הוא עדיין אינו מתוקן?

תשובתי: כל צעד קטן ביותר ברצון, במחשבה ובמעשה, אפשרי רק בזכות חשיבות המטרה. רק חשיבות המטרה נותנת לנו כוחות. אין עוד "מקור אנרגיה" שמסוגל להניע אותנו לבצע אפילו את התנועה הקטנה ביותר במעשה, במחשבה וברצון. רק החשיבות. חוץ מהחשיבות אין כלום.

מלכתחילה אני מייחס חשיבות לרצון האגואיסטי, ופעם אחר פעם אני חייב לרכוש חשיבות גדולה יותר: חשיבות המטרה הרוחנית, הבורא, כדי שאראה אותו כגבוה וחשוב יותר ממני.

העבודה על כך מתבצעת על ידי הסביבה. מי חשוב יותר: אני או הבורא? הסביבה בנויה בצורה כזאת, שאם ארצה, היא תעזור לי להגדיל את חשיבות הבורא יותר מהחשיבות של עצמי.

מדוע? – אין שאלה כזאת. פשוט הסביבה מסוגלת לחייב אותי לרצות את מה שאני בעצמי לא הייתי רוצה מעולם. לאחר שכבר קיבלתי את ההתעוררות, את הנקודה שבלב, הסביבה יכולה לעשות את כל השאר. כמובן, לצד הפעולות והמאמצים שאשקיע מצידי.

ולכן, בכך מסתכמת כל העבודה שלנו: מי חשוב יותר, אני או הוא? אני חייב תמיד לבדוק את זה ותמיד לפנות לקבוצה כדי להגביה את חשיבות הבורא, חשיבות תכונת ההשפעה והאהבה, על פָנַיי, כלומר על פני תכונת הקבלה והדחייה מהאחרים. אם אני פועל נכון, הסביבה מסוגלת כל הזמן לספק לי חומר דלק להתקדמות, כדי שאחשיב דווקא את הבורא, המטרה, המאמצים, השגת הקשר והדבקות.

רק הקבוצה יכולה לעשות זאת. אם האדם בונה את עצמו בצורה נכונה, הוא מקבל תמיד חומר דלק ואין לו בעיה להתקדם קדימה. אך זה בתנאי שהוא כל שנייה בודק את עצמו: מי יותר חשוב עבורו?

ומתוך זה צריך להתייחס כך לכל דבר בחיים. קודם כל, לסדר נכון את סדר העדיפויות שלך: להעניק חשיבות עליונה למטרה, לבורא, לדבקות, להשפעה, ולאחר מכן להסתכל על כל היתר: על הילדים, העבודה, המשפחה, החברים, על כל העולם, על הכול. וכך אתה מכוון את עצמך נכון כדי להשיג דרכם את המטרה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל מה שחשוב – בפנים
להכניס ללב את הדאגה לחברים
בחזיונות, בדבקות עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest