דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי זקוק למי יותר?

מי זקוק למי יותר?

"וישא אהרן את ידו אל העם ויברכם וירד מעשת החטאת והעלה והשלמים:

ויבא משה ואהרן אל אהל מועד ויצאו ויברכו את העם וירא כבוד יהוה אל כל העם: ותצא אש מלפני יהוה ותאכל על המזבח את העלה ואת החלבים וירא כל העם וירנו ויפלו על פניהם." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "שמיני", פרק ט', פסוקים כ"ב – כ"ד).

בעולם הרוחני הכול בנוי לפי פירמידה. העָם, זה הרצונות הכי רבים, אבל הכי חלשים והכי נמוכים שלנו שמתוקנים בעזרת רצונות גבוהים יותר. גם אלה וגם אלה הם אגואיסטיים, אבל התיקון שלהם מתבצע בו זמנית בקשר ביניהם. לכן תכונת ההשפעה והאהבה מתגלה בהדרגה, בכך שמועברת מהרצונות הגבוהים יותר לרצונות הנמוכים יותר באמצעות העזרה ההדדית שלהם זה לזה.

כאן פועלת מערכת הדדית של "אור ישר" ו"אור חוזר", שהיא לא בדידה (דיסקרטית) אלא אנלוגית, ולכן ההפעלה שלה לא נעשית בשלבים, אלא בו זמנית בהתחלה ובסוף. בלתי אפשרי שמשהו יהיה בהתחלה ואחר כך משהו בסוף, מפני שהמערכת פועלת בו זמנית מלמעלה למטה ומלמטה למעלה.

זהו העיקרון של העולם הרוחני. גם בעולם שלנו קיימות מערכות אנלוגיות מסוג זה. לכן התחתון והעליון תלויים זה בזה, משלימים הדדית זה את זה, ועד שההתפשטות לא תעבור ממעלה למטה וממטה למעלה, לא תהיה התגלות מלאה של הבורא.

הופעת הבורא לעָם, זה גילוי של תכונת ההשפעה והאהבה, וזה צריך להתגלות לא רק בדרגות העליונות, אלא גם בדרגות התחתונות ביותר. בסופו של דבר, הרגשת הבורא, ההשגה שלו צריכה להיות בכולם בצורה השלמה. כאשר הוא מתגלה, אז השוני בין כולם מתבטל לחלוטין.

הבורא מתגלה לכולם: גם לאהרן, גם למשה וגם לעָם. ובכלל לא חשוב למה ולמי שייך כל אחד, כולם הופכים להיות שוויי כוחות ומתמלאים בשווה.

התחתונים משרתים את העליונים, והעליונים משרתים את התחתונים, ושניהם משרתים את הבורא. והבורא משרת כל אחד מהם ואת כולם יחד. יוצאת מערכת סגורה אינטגרלית גלובלית שבה קשורים כולם לחלוטין. הבורא קשור עם האחרים לא פחות מאשר הם קשורים אליו, כמו אימא כלפי הילדים. רק לא ברור מי זקוק יותר למי. בסופו של דבר מתגלה שכולם זקוקים לכולם.

כזאת התכנסות מלאה מושגת בתכונות אלטרואיסטית חדשות, שהן תוצאה של היטהרות והכנה נכונה של הקורבן, כלומר של עצמי. כאשר אנחנו מקריבים את עצמנו, כלומר מתקרבים לתכונות הבורא, אז הוא מתגלה בנו. מה גם, שזה לכולם בצורות שוות לחלוטין.

וכל אחד מתחיל להבין שלעבוד עבור עצמו, עבור האחרים ועבור הבורא, זה אותו הדבר. נעלם אצלנו כל סוג של הרגשת הבידול של הנברא. הכול מתגלה כעולם אין סוף אחד, כדבקות השלמה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 18.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
התקרבות לבורא
משרתי העָם
לתת הכול למען האמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest