דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללמוד את שפת הבורא

ללמוד את שפת הבורא

laitman_2010-06-07_zohar_9093.jpg

כנס צרפת. שיעור מס' 5.

אם האדם מתנתק מההרגשה, שכל המתרחש בתוכו ובכל המציאות בא מהבורא כמקור החיים היחיד, זה נקרא "עונש". וגם הניתוק עצמו בא מהבורא ולא לפי רצונו של האדם עצמו. אין עונש גרוע יותר מאשר להתנתק מהבורא, כלומר לשכוח שהכול בא מלמעלה, ממנו.

בכל רגע צריך לחדש את המגע עם הבורא, לחשוב על המחשבות שלנו, להחליט איך לענות על הפנייה שהתקבלה ממנו. לא חשוב מה קורה איתי, העיקר זה שהכול בא ממנו: גם המחשבות "בעד" ו"נגד". פעם אני מברך אותו, פעם מקלל, פעם רוצה לזכור שהוא בכל מקום, ופעם לא רוצה לזכור על קיומו, אלא משתוקק לתענוגים גשמיים בהמיים.

אבל כל זה נשלח על ידו וצריך לברר את כל המקרים הללו, שרובם הם לא נעימים. כי הבורא מראה לי עד כמה שקעתי בתוך האגו הרדוד והשפל. ואני צריך למצוא תשובה נכונה ולהבין למה הבורא שולח לי כאלה רצונות ומחשבות, למה אני רוצה להגיב כך ולא כפי שצריך.

אם אני עובד בצורה כזאת, אז אני מתחיל להרגיש שאני זקוק לתמיכה ואי אפשר להסתדר לבד. אפשר לברוח מהקבוצה ולהסתדר בצורה נוחה לבד בחיים הגשמיים שלי, בכך שמסתתר מהבורא ולא להרגיש שום ייסורי מצפון. אבל אם אני באמת רוצה להתקדם, אז אני מרגיש ברגע זה שאני חייב לברר איתו את היחסים שלי.

אין יותר אף אחד בעולם הזה שאיתו הייתי מנהל חישובים, אלא איתו בלבד, כי הוא המקור היחיד. אז אני מרגיש שאני חייב להימצא בקבוצה, בקשר עם המורה, שאני זקוק לתמיכה.

במקרה כזה אני כבר קושר קשר אחר עם החברים, עם המורה, ומתחיל לשמוע. כי אני זקוק לעצות, מה לעשות כדי להיות מקושר כל הזמן עם הבורא ולא לשכוח עליו, לפרש נכון כל רגע בחיים שלי כמגיע ממנו. אני חייב לזכור שאפילו המחשבות הצדדיות שלי והרצונות הבהמיים, גם כן נשלחים על ידו. הכול בא רק ממנו במטרה לדחוף אותי לדבקות עוד יותר גדולה עימו, לקירוב.

כזאת צריכה להיות התגובה שלי, התשובה מצידי. זה יסמל, שאנחנו מדברים איתו בשפה אחת. הוא שולח לי כל מיני אותות, ואני מגיב עליהם: "אני הבנתי וכיוונתי עוד יותר את עצמי אליך".

כך אני ברזולוציה ובדיוק יותר ויותר גדולים מתקרב לבורא וקולט אותו. אני מתחיל בכל רגע ללמוד את השפה שלו. בעולם קיימות הרבה שפות שלא מאפשרות לנו להבין זה את זה. וכאן אני לומד את שפת הבורא: איך שהוא פונה אליי ואיך אני צריך לענות לו.

אם האדם והקבוצה מכוונים בצורה כזאת, אז הם מצליחים מהר מאוד, משיגים מגע עם הבורא. כי הוא מתחיל ללמד אותנו בכל רגע בחיים.

heb_o_rav_2014-05-09_lesson_congress_n5-pic4

כל הבריאה מקבלת כאלה השפעות מהבורא, שכל רגע מקדמות אותנו יותר ויותר קרוב חזרה לבורא. תחילה התרחשה התפשטות של כל העולמות ממעלה למטה ושבירה, אחר כך התפתחה ההיסטוריה של האנושות, ועכשיו אנחנו התחלנו לעלות כדי לחזור שוב לעולם אין סוף.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס בצרפת, 11.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חקר המקור של כל המציאות
מיקוד חדש בעיניים של הקבוצה
שפת הסתרים של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest