דף הבית / כלכלה / מי אכל את הכסף שלי?

מי אכל את הכסף שלי?

מחאה ציבורית או החלפת שלטון לא יוזילו משמעותית את יוקר המחיה. למה? כי הבעיה עמוקה יותר מחילופי אישים. רק אם נצליח לשדרג את תוכנת ההפעלה האנוכית שמניעה אנשים, נוכל להתקדם ביחד אל חיים חדשים.

לא פשוט להיות טייקון. צריך רצון חזק מאוד והמון השקעה. לרובנו אין שאיפות כאלה, מעדיפים לחיות בשקט. אבל כשמסבירים לנו שבגלל קשרי הון-שלטון אין סיכוי שנגמור את החודש, העצבים עולים לראש. יאללה, מהפכה.

יעזור? לא. למה? כי גם אם יוחלף השלטון, בכל זאת, בני אדם ישבו שם למעלה, לא מלאכים. וכל אחד מהם ידאג קודם כל לעצמו. אם יהיה לו טוב לזרוק לנו כמה פירורים, יזרוק. אם לא, יזרוק אותנו. האדם הוא מכונה, שלא יכולה לבצע אף תנועה בלי לקבל מזה רווח כלשהו. אין אדם בלי אגו, אין אדם בלי אינטרס, אין אדם בלי יצר רע. זה המנוע שלנו, וכיום זה הוא שדורש שדרוג.

אומרים שבעלי ההון מעקמים את גבולות החוק לטובתם, כדי להרוויח כמה שיותר. האמת, זה די טבעי. מי מאתנו לא נוהג כך? בכל רגע אנו שואפים להרוויח כמה שיותר מהאחרים, מתחשבים בעיקר בעצמנו. ראו את המצב בכבישים לדוגמא. כל אחד טייקון קטן, מרשה לעצמו הכול. הדבר היחיד שעוצר אנשים מלעבור כל גבול, הוא החשבון הפשוט: מה יכול לקרות לי, אם אעשה זאת. לא יותר. אולי מישהו ירביץ לי, אולי יתפסו אותי, ושאר הרהורים אנוכיים.

טבע הרע

השורש לכל הבעיות הוא הטבע הרע שלנו. בשונה מבעלי חיים אחרים שאוכלים כמה שהם צריכים ולא יותר, אנחנו בני האדם רוצים לבלוע ה-כ-ו-ל. יצר לב האדם רע מנעוריו, ומאז הוא הולך ומתפתח. שום דבר טוב לא מופיע בנו מעצמו. ראיתי משהו אצל השני, אפילו אם אני לא צריך, מיד אני רוצה גם. הבית שלו, הגינה, האוטו, הילדים, האישה, אני לא מסוגל לסבול את המחשבה שיהיה לו משהו טוב יותר, יפה יותר משלי. הלב שלי מייחל לכך שאצלו יתקלקל.

לא יעזור, כאלה אנחנו. אבל היום זה הורס אותנו. לגמרי. כי העולם שיצרנו כולו מקושר. כל תזוזה ברשת, משפיעה על כולם. אנחנו תקועים יחד בתוך סירה אחת, לכל אחד אגו גדול עד השמים, ואנו לא יודעים איך להסתדר זה עם זה. ההשלכות של התנפחות האגו וחוסר ההתחשבות באחרים ניכרות בכל תחומי החיים, לא רק ביוקר המחיה. זה מתחיל בבית, ביחסים הזוגיים, ממשיך ביחסים בעבודה ובסביבה העסקית, עובר לרמה החברתית והמדינית וממשיך עד לרמה האקולוגית. כולנו קשורים, כולנו תלויים, אבל כולנו מתנגשים.

נכון, תמיד הטבע האנושי היה רע, אבל היום הוא כמו נחש קטן שגמר לגדול בתוך ביצה ולפתע פורץ ממנה החוצה, כמו תנין קטן שתיכף יגדל ויבוא לבלוע אותנו חיים.

גלגל הצלה

איזון הוא שם המשחק בטבע, ואם בין כל היצורים הוא מתקיים מאליו, אצלנו בני האדם הוא צריך להיות מושג באופן מודע. כמו כוח הרע שהוטבע בנו מלידה, יש בטבע גם כוח טוב. אלא שהוא לא ניתן לנו, עלינו לרכוש אותו בעצמנו. אם נשיג את הכוח הטוב הוא יאזן את כל הרע שבנו.

השיטה שמלמדת איך לקבל מעמקי הטבע את הכוח הטוב נקראת חכמת הקבלה. אלפי שנים פיתחו אותה החכמים עבורנו, עד לזמן שבו נכיר בכך שאנו זקוקים לתרופה שתאזן את הרע שבאגו האנושי. כיום, כשהמחלה מתחילה להתברר, גם התרופה נעשית זמינה לשימוש.

איננו אמורים להרוס את הדחפים האנוכיים שבנו, אלא ללמוד להוסיף אליהם כוח חיובי מאזן. ואז, כשיהיו בידינו שתי מושכות, כוח שלילי וגם כוח חיובי, נוכל לצעוד קדימה על שתי רגליים אל עבר חיים מאוזנים. כמו גלים בים ננוע מטה מעלה, נרד ונעלה, עד שנייצב בכל רגע את החברה בצורה הכי טובה שרק אפשר. כמו ילדים שמשתנים ומתפתחים, נגדל ביחד אל חיים חדשים.

לסיכום, המצב הכלכלי העגום הוא רק תמונת מראה של מצב היחסים העכורים שבין כולנו. עד שלא נתקן את הרע שטמון בטבע האדם מהשורש, כל הרעש הציבורי סביב יוקר המחיה יוכל להוסיף לנו רק טיפה חמאה על פירורי הלחם שזורקים לנו היום, לא יותר.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest