דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / מיתוסים ומציאות של התנ"ך

מיתוסים ומציאות של התנ"ך

laitman_2010-03-15_9945_us

דעה: האירועים הגדולים שמתוארים בכתבי הקודש, בתנ"ך, מעולם לא קרו. למסקנה כזאת הגיעו ארכיאולוגים ישראלים על בסיס של חפירות רבות שנים. כך, לא היו קיימות חומות יריחו, שנהרסו על ידי כוהני קודש ישראליים על ידי צלילי החצוצרות, ישובי כנען לא היו גדולים ולא היו מוקפים חומות שהתנשאו עד השמיים.

בהתבסס על התוצאות שהתקבלו על ידי הארכיאולוגים, ארכיאולוגים של מחקרים תנ"כיים וההיסטוריה של העָם היהודי סבורים, שהאירועים שמתוארים בתנ"ך הם מיתוסים. החפירות גילו שישראלים לא היו במצרים, לא הלכו במדבר, לא כבשו את הארץ, כדי להעבירה אחר כך ל- 12 השבטים.

אף אחת מהאגדות המקראיות לא אושרה ולא אומתה על ידי הממצאים הארכיאולוגיים. יציאת מצרים התייחסה רק לכמה משפחות. ואחר כך ההיסטוריה שלהם הורחבה עד לעָם שלם. כמו כן ממלכת דוד ושלמה הענקית, שיא כוחה הפוליטי והצבאי-כלכלי של ישראל, שהשתרע מאפרת ועד עזה, זה מבנה מציאות שלא קיים.

תגובתי: הרי אף אחד אף פעם לא טען שכל התיאורים של התורה תואמים למציאות של העולם הזה. התורה מדברת על העולם העליון במילים של העולם שלנו, ובכלל לא מתארת את העולם שלנו! כבר הגיע הזמן להבין, שהעולם שלנו הוא רבגוני ורב צדדי, יש בו הרבה דרגות, יקומים ומימדים. מי שרוצה לדעת ולהשיג אותו ואת המעברים משכבה לשכבה, הוא יגיע ללימוד חכמת הקבלה. ראה תוכנית "עולמות נפגשים" מתאריך 16.05.2014.

ידיעות קודמות בנושא:
התורה היא מדריך לאהבה
כלל עם 612 פירושים
אהבה כחוק הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest