דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / מידה מינימאלית של המציאות הרוחנית

מידה מינימאלית של המציאות הרוחנית

מתוך מאמר של הרב"ש, "מה נותן לנו הכלל של ואהבת רעך":

"אבל מטעם ש"כל ישראל ערבים זה לזה", נמצא, שע"י כולם מתקיים כולם. נבחן זה, כאילו שכולם קיימו ביחד את כל המצות. לכן בסגולתן של התרי"ב מצות ניתן להגיע להכלל של "ואהבת לרעך כמוך"."

כל החוקים הרוחניים הם חוקים אינטגרליים, ויכולים להתקיים רק בתנאי שקיים מבנה שלם. "אין מקצת ברוחניות", ולכן הכול מתחיל מבניית קבוצה בת עשרה אנשים, "עשירייה", מניין, מידה מינימלית שלמה, שבה יכולה להתקיים המציאות הרוחנית.

כמו בדוגמה של קבוצת רבי שמעון, שתלמידיו בנו כולם יחד רשת נכונה ביניהם ועל ידה הגיעו לגמר התיקון, בכך שהשיגו את כל קכ"ה (125) המדרגות של הסולם הרוחני. לכן הכול תלוי בבניית המניין.

כל החוקים שקיימים בכל המציאות, אפשר לגלות בקבוצה קטנה. אלא מפני שזה הכלי שנועד לעשות נחת רוח ליוצרו, וצריך להרחיב אותו עד למקסימום, אז צריכים לצאת מחוץ לעשירייה הזאת וללכת להשפיע ולהפיץ את הידע הזה לעולם, כדי לחבר לעצמם את כל יתר המערכת של המציאות.

כזאת התכללות הדדית משפיעה גם על המבנה של העשירייה וגם מספקת את הכיול שלה, כלומר, את התיקון הפנימי, ששייך לקיום תרי"ג (613) המצוות. על ידי התאספות יחד ותמיכה זה בזה, אז העשירייה הזאת היא מספקת כדי להשיג את כל התיקון (כלומר קיום של כל תרי"ג המצוות). מפני שהמבנה שלה תואם למבנה של עשר הספירות המקוריות.

לכן, דווקא מניין, קבוצה בת עשרה אנשים, לא פחות ולא יותר, מהווה כלי נכון לתיקון. מה שאם כן, כשמדברים על מימוש של אהבת הזולת ואהבת ה', אז זה ממומש על ידי הרחבה. המניין הזה הופך להיות ליחידה אחת, שהיא פועלת לתיקון העולם שנמצא מחוץ לעשירייה הזאת.

מתוך ההכנה לשיעור, 21.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עשירייה שלמה
האנושות = 1
במקום מיליארדים, אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest