דף הבית / חינוך, ילדים / מטרתנו להגיע להרמוניה עם הטבע

מטרתנו להגיע להרמוניה עם הטבע

אנחנו נולדים עם רצון אחד בלבד, רצון אגואיסטי להנות. וכל דבר אחר בחיינו לא חשוב לנו. בדומה לתינוק שיוצא מרחם האם, חושב על עצמו בלבד, מרגיש את עצמו בלבד, הוא לא מרגיש את העולם סביבו.

אבל לאחר מספר שבועות הוא מתחיל לפקוח את עיניו, לשמוע, בהדרגה מפעיל חושים אחרים ותופס את העולם הסובב. וכך הוא משיג את מה שהוא רוצה מהחיים, מהסביבה (בעיקר באמצעות אימו) כדי למלא את כל הצרכים שלו.

אנחנו צריכים להבין שהרצון האגואיסטי שלנו שקיבלנו בלידה, ניתן לנו באופן מכוון כדי שבאמצעות ההרגלים שיהפכו לטבע שני, נבנה מעליו צורה אלטרואיסטית שונה, צורה של השפעה וחיבור.

עכשיו אנחנו נמצאים במצב הפוך: אנחנו מפורדים, כל אחד מרוויח על חשבון הזולת, אף אחד מאיתנו לא מתחשב באחר, ובנוסף כולנו נמצאים בסתירה ובחילוקי דעות עם עצמינו. אבל הטבע בכוונה יצר בנו תכונה שלילית כזאת, שאם נשתמש בכוחות העומדים לרשותנו, אז נהפוך אותה לתכונה חיובית, לצורה נכונה של תקשורת בינינו.

אנחנו נבנה את התכונה החיובית הזאת במודע ובמכוון, בכך שנגיע לאיחוד ונבנה את דמות ה"אדם", בדומה לחוק הכללי של הטבע הטוב והאוהב, שמטרתו להשפיע.

ואז נבין שהחוק הזה הוא לא רע. שכל הכוחות השליליים שאנחנו מרגישים על עצמינו את השפעתם, כגון: סבל, גירושין במשפחה, התמכרות לסמים, טרור, פחד מהאיום של מלחמה גרעינית, עימות בין מדינות, מחלות, איכות הסביבה, משברים כלכליים ופיננסיים, רק נראים לנו כהשפעות שליליות של הטבע. למעשה, אנחנו צריכים את כל זה כדי שנתנגד להם בכוח ההשפעה מצידנו, עוצמת האהבה שלנו והקשר בינינו. ואם עכשיו אנחנו מרגישים את ההשפעה של החוק הזה כשלילי, זאת רק משום שאנחנו מתנגדים לו.

זה מה שקורה בחיים האלה. אם יורד עליי קור או חום, אני צריך להבין מה לעשות כדי לאזן את החריגות הללו ולהחזיר את הטמפרטורה למצב נורמלי. אם אני יורד אל המים, אני חווה עומס, יתר לחץ. כאשר אני עולה לגובה בהרים, אני מרגיש חוסר בחמצן ואני מתקשה לנשום. ואז אני מפצה על הסטיות האלה, כדי לאזן את עצמי עם הטבע.

מהו הכלי שיכול לעזור לנו להגיע להרמוניה עם הטבע, שעכשיו מציג בפנינו מגוון של תופעות לוואי בלתי נעימות? אנחנו מרגישים מכות שהונחתו עלינו מכל הכיוונים. האנושות מרגישה מאוחדת תחת איום אוניברסלי.

לכן, אנחנו מבינים שהתכונות שלנו מנוגדות לתכונות של הטבע, ואנחנו צריכים לפצות על זה ולעשות את העבודה כנגד התכונות שלנו. ואם כאשר לטבע יש השפעה שלילית עלינו, אנחנו נוכל להתגבר על עצמנו, לתקן את עצמנו ולהתאים את עצמינו לטבע לפי היכולות שלנו, אז אנחנו נרגיש את ההשפעות הללו כחיוביות ומאוזנות.

ולאחר מכן, ייפתרו הבעיות האקולוגיות, ישתפרו היחסים במשפחה, יתחזקו הקשרים בין המדינות, הכלכלה תהיה במגמת עלייה והחיים שלנו יהיו שמחים ונוחים. זאת הסיבה שאנחנו מקבלים הזדמנות לעשות שינוי בתוך עצמנו ובינינו, כך נתקרב לטבע הכללי ונרגיש בהדרגה בהרמוניה מלאה עימו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 4, 01.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרגל נעשה טבע שני
כך שלא נרצה לעזוב!
המקצוע החדש – להיות "אדם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest