דף הבית / קבלה ומדע / טבע / חוויה ושמה קבלה – הרצאה בתל אביב, 16.10.12

חוויה ושמה קבלה – הרצאה בתל אביב, 16.10.12

הרצאה פומבית לקהל הרחב נערכה בתל-אביב. נושא ההרצאה "הסתרה, טבע האדם וטבע הבורא".

ההרצאה נערכת מדי יום שלישי בשעה 19:00 ומשודרת בשידור ישיר בערוץ הטלוויזיה שלנו, ערוץ "קבלה לעם", ערוץ 66 ב-HOT וב-YES, וכמו כן באתר האינטרנט שלנו "קבלה לעם" ומתורגמת סימולטאנית לשפות אנגלית, רוסית, ספרדית, איטלקית, צרפתית, גרמנית וטורקית.

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

להלן קטעי המקור שעליהם התבססה ההרצאה:

חוויה ושמה קבלה – הסתרה, טבע האדם וטבע הבורא

הסתרה

1. "הסתרה לבד לא נקרא הסתרה, שהסתרה נמדדת לפי הביקוש. כי עד כמה שהביקוש אחר הדבר הוא ביתר עוז, אז ניכר ההסתרה בשיעור היותר רחוק. ועל זה יובן ענין "מלא כל הארץ כבודו". אף על פי שאנחנו מאמינים בזה, מכל מקום הסתרה גם כן מלא בכל הארץ".

בעל הסולם, מאמרי "שמעתי", מאמר קע"ד "עניין הסתר"

2. "בענין ההסתר, שהוא דבר תיקון, כי לולי זה לא היה האדם יכול להשיג שום שלימות, מטעם שאין הוא ראוי להשיג את החשיבות שבהדבר. מה שאין כן כשיש הסתרה, אז נעשה אצלו הדבר לחשיבות. אף על פי שמצד עצמו, אין האדם מסוגל להעריך את החשיבות, כמו שהוא לאמיתו של דבר. אבל ההסתרה הוא מסגל לו ערך חשיבות. שכפי ערך הרגשתו בהסתר, כן נתרקם אצלו מצע של חשיבות".

בעל הסולם, מאמרי "שמעתי", מאמר קע"ד "עניין הסתר"

3. "הנה ענן הוא בחינת הסתרה, שהאדם מרגיש את ההסתרה, שיש על הקדושה. ואם האדם מתגבר על הענן, היינו על ההסתרה שהוא מרגיש, אז על ידי זה הוא זוכה לבחינת ענני הכבוד. וזה נקרא בחינת מ"ן … שזה נוהג בששת אלפי השנים, שזה הוא בחינת סוד, שעדיין לא הגיע לידי טבע, הנקרא פשט".

בעל הסולם, מאמרי "שמעתי", מאמר צ"ו "מהו פסולת גורן ויקב, בעבודה"

מהות האדם היא הרצון לקבל

4. "מהותנו היא כְּמהות כל הפרטים שבהמציאות, שהיא לא פחות ולא יותר, מהרצון לקבל".

בעל הסולם, מאמר "הקדמה לספר הזוהר", אות כ'

5. "כל מיני מהותים הגשמיים שבעולמנו, דהיינו, כל מה שנמצא בתוך החלל הזה, יהיה מה שיהיה, דומם, צומח, חי, עצם רוחני, עצם גשמי, אם באנו להבחין את בחינת היחידית והאנוכית של כל אחד מהם, במה שנבדל מכל האחרים, ואפילו בפרודה היותר קטנה, הרי היא לא יותר מבחינת רצון לקבל".

בעל הסולם, מאמר "החרות"

6. "כל הכלים וכל הגופים, הן מעולמות הרוחניים והן מעולמות הגשמיים, הם נבחנים לבחינת חומר רוחני או גשמי, שטבעו הוא לרצות לקבל".

בעל הסולם, מאמר "החרות"

טבעו של כל אדם

7. "האדם נברא בטבע שירצה אך להנות את עצמו".

הרב"ש, "דרגות הסולם", מאמר 268 "אין אדם לומד אלא במקום שלבו חפץ"

8. "כל הווייתו של האדם אינה אלא לקבל לעצמו, ומצד טבע בריאתו אינו מסוגל לעשות אפילו מעשה קטן לטובת זולתו. אלא בשעה שמשפיע לזולתו, הוא מוכרח לצפות שבסופו, ישיג ע"י זה תמורה המשתלמת יפה".

בעל הסולם, מאמר "לסיום הזוהר"

9. "טבע כל אדם ואדם, לנצל חיי כל הבריות שבעולם לטובת עצמו. וכל שנותן לזולתו, אינו נותן אלא מחמת הכרח. וגם אז, יש בזה משום ניצול זולתו, אלא שהדבר נעשה בעורמה רבה, באופן שחברו לא ירגיש בזה, ויוותר לו מדעתו".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

הפער בין טבע האדם לטבע הבורא

10. "הגם שהרצון לקבל הוא חוק מחויב בהנברא, כי הוא כל בחינת נברא שבו, והוא הכלי הראוי לקבל המטרה שבמחשבת הבריאה, עכ"ז הוא נעשה עי"ז נפרד לגמרי מהמאציל, כי יש שינוי צורה עד למידת הפכיות בינו לבין המאציל, כי המאציל הוא כולו להשפיע ואין בו מניצוצי קבלה אפילו משהו ח"ו, והוא, כולו לקבל ואין בו מניצוצי השפעה אף משהו. הרי אין לך הפכיות הצורה רחוקה יותר מזה, ונמצא ע"כ בהכרח, כי הפכיות הצורה הזו מפרידה אותו מהמאציל".

בעל הסולם, מאמר "פתיחה לחכמת הקבלה", אות י"ג

11. "כללות כל הרע, אינו רק אהבה עצמית, הנקרא אגואיזם, להיותו הפכי הצורה מהבורא ית', שאין לו רצון לקבל לעצמו, ולא כלום, אלא רק להשפיע".

בעל הסולם, מאמר "מהות הדת ומטרתה"

הרצאות קודמות:
חוויה ושמה קבלה – הרצאה בכפר הנשיא, 09.10.12
פיקניק של חיבור, 03.10.12
חוויה ושמה קבלה – הרצאה בירושלים, 11.09.12

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest