דף הבית / המשבר ופתרונו / מחלות עקב לחץ ובדידות

מחלות עקב לחץ ובדידות

שאלה: איך ללמד את חכמת החיבור כאשר הקשר עם האחרים גורם לדחייה חזקה אצל אוכלוסיות מסוימות?

תשובתי: כן, ישנן אוכלוסיות מסוימות שבהן מתייחסים בשלילה רבה לקשר אחד עם השני, ומקלקלים את היחסים בכוונה תחילה, כדי לשרטט את גבולות השטח של כל אחד: זה שלי וזה שלך ואל תפלוש לשטח שלי.

היום זה קורה בכל מקום. כל אחד משתדל להיבדל מהאחרים באופן מקסימלי, לא לגעת באף אחד אחר ושלא ייגעו בו. התנהגות האדם היא מאוד "פוליטיקלי קורקט": אני לא נוגע בכם ואתם אל תגעו בי. אך יחד עם זאת, בחברה כזו ישנן הרבה בעיות, מחלות, עצבים ולחצים. כל אלה מועברים לתוך המשפחה וליחסים עם הילדים.

האדם לא נברא על ידי הטבע בכדי לשרות בקביעות תחת לחצים ממושכים. העובדה שלחץ מתמשך הופך למצב הקבוע, זה עוד יותר גרוע. זו בעיה ידועה ומורגשת חזק על אנשים המתגוררים בשכונות יוקרה.

זו בעיקר בעיה של מעמד הביניים. אנשים פשוטים הם פתוחים יותר וחיים אחרת. לכן יש להם פחות בעיות רפואיות, הם לא זקוקים לפסיכולוג אישי כל אחד, כמו אנשי הצווארון הלבן או הכחול.

ככל שאנשים הם פשוטים יותר, כך יותר קל להם להתחבר ולכן הם בריאים יותר. אולם אנשים מבוססים, אף על פי שיש להם את כל האפשרויות לדאוג לעצמם, סובלים ממחלות הרבה יותר קשות.

בתנאים כאלה, הכוח המגן של הגוף מחייב את האדם להסתגר מכולם על ידי מסכה של נימוס ולשמור על הגבולות שלו. הרגל נעשה טבע שני, וקשה מאוד להיפטר ממנו. יתר על כן, זה נתמך על ידי החברה והפך לנורמה של החיים.

היחס הזה הוא בעייתי ביותר ומביא לנו המון צרות בכל הרמות: מהרמה הנמוכה ביותר, כלומר, בריאות, עד ליחסים עם הילדים ולטבע, שמולידים את כל הפגמים של החברה המודרנית ואף שינויים גנטיים.

האדם אינו בנוי בכדי להרגיש בודד ולהתייחס לאחרים כמו לאנשים זרים. אנחנו בנויים מצד הטבע כך, שעם הגדילה וההתפתחות שלנו נתקשר באופן הדוק יותר עם המשפחה, בהתאם לגיל. אך איננו עושים זאת.

תינוק קשור לאימו בדרגה גופנית, ועם הגיל הקשר הופך להיות נפשי יותר, אך חיצוני. לפי מידת הבגרות שלנו, במצבים של תינוק, ילד קטן, נער ואדם בוגר, אנחנו מתרחקים יותר ויותר מהאם.

לכאורה, אנחנו כבר לא זקוקים לטיפול שלה ולא מבקשים שתיקח אותנו על הידיים, אך עלינו להשלים את הקשר הזה ברמה הנפשית. אנחנו לא עושים זאת, וזאת הסיבה כמעט לכל הבעיות. כל הבעיות והמחלות נגרמות דווקא על ידי חוסר קשר.

מתוך שיעור על אגרת הרב"ש, 20.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חכמת החיבור בעידן של בדלנות
התסיסה התוססת
אל תפריעו לי בצינוק הנוח שלי!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest