דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחיצה בדרך להשפעה

מחיצה בדרך להשפעה

laitman_2010-12-12_9534.jpg

הבורא ברא רצון לקבל שנמצא בעולם אין סוף, זו הבריאה היחידה, "יש מאין", והיא דבוקה בבורא. כך זה נראה מצד הבורא.

ואחר כך, על ידי פעולות מיוחדות הבורא הפריד, הרחיק בכוח מעצמו את הבריאה הזאת, וביניהם נעשתה מחיצה שמפרידה בין שתי התכונות האלה: קבלה והשפעה. עכשיו ביניהן קיים הפרש של 125 מדרגות, והנברא עכשיו הוא כמו איבר שנחתך מהגוף, שאיבד את ההרגשה שלו.

לכן אנחנו לא מרגישים מה זה חיבור עם הבורא, אנחנו נחתכים ממנו כמו איבר מהגוף. ואם האדם לא היה מקבל את ההתעוררות מלמעלה, אז הוא אף פעם לא היה חושב על זה, אלא היה חי כמו כל החיות.

אדם, זו אותה ההתעוררות לעליון שמתעוררת בנו, הרצון להפוך להיות דומים לבורא, קשורים אליו. ללא ההתעוררות הזאת אנחנו נשארים בדרגות ההתפתחות של הדומם, הצומח והחי. ודרגת ה"מדבר" נקבעת מתוך כך, שאנחנו בעצמנו נמשכים לבורא. אז אפשר לקרוא לדרגה הזאת "מדבר", כי האדם הוא "דומה" לבורא.

ההתעוררות הזאת נקראת "נקודה שבלב" ומאפשרת לנו להיקרא "ישראל", אדם שמשתוקק "ישר – אל". על אדם כזה מוטלת העבודה להחזיר את עצמו חזרה לבורא בעזרת מאמצים עצמיים וכל מיני תחבולות שנקראות "תורה ומצוות". תורה, זה המאור המחזיר למוטב שפועל על הרצון לקבל והופך אותו לעל מנת להשפיע.

פעולות כאלה נקראות "מצוות", שנוצרות על ידי כוח מיוחד שנקרא "המאור המחזיר למוטב". המאור הזה מורכב מתרי"ג (620) אורות, שפועלים על תרי"ג הרצונות, וכך הם מתקנים את הרצונות הללו ובזה מבטלים את המחיצה בין הנברא לבורא. כוח הפירוד הופך להיות דווקא לכוח הדבקות. הוא מגביר פי תר"ך (620) פעמים את אותה הדבקות שהייתה קיימת מלכתחילה, לפני החלוקה שלנו בעולם אין סוף.

מתוך שיעור על המאמר "מאמר לסיום הזוהר", 13.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ההתעוררות של ה"נקודה שבלב"
כיצד נוצר יסוד החיים?
הפיכתו של "פרעה" ל"מלאך הקדוש"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest