דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחויבות לדרך הרוחנית

מחויבות לדרך הרוחנית

שאלה: איך להתייחס לעמדתו של אדם שחושב, שאפילו אם הוא לא ישיג את המדרגה הרוחנית, אז לפחות הוא הולך אליה?

תשובתי: גם זה ראוי לשבח. כל אדם יכול לגלות חולשה, רפיון: "כנראה שאין לי כוחות. ככל הנראה זה לא בשבילי, אלא עבור אנשים בעלי כוח רצון". אבל בסופו של דבר כל אחד מבין שאין אדם יותר חלש מאשר הוא עצמו, ואין יותר מצליח מאשר הוא עצמו.

שאלה: מה אתה הרגשת כאשר רק התחלת את הדרך שלך וכאשר כבר התקדמת בה?

תשובתי: כאשר אני התחלתי אני הייתי בטוח לחלוטין שאקרע הכול לגזרים ואשיג את המטרה! ואחר כך היו תקופות קצרות, אבל רבות, כאשר הגעתי לייאוש מלא.

אני זוכר איך נסעתי עם המורה שלי לטבריה. הוא ישן בלילות, ואילו אני כל הלילות ישבתי על המרפסת, הבטתי על האגם, האזנתי לצרצרים ועישנתי חבילת סיגריות, והרגשתי שאני לא מסוגל לכלום ולא יקרה איתי שום דבר.

מצבים נוראיים! חולשה פיזית, מוראלית ורוחנית מלאה. אבל זה עובר על כל אדם. אפילו בהיותו עם מורה או בקבוצה, אי אפשר לברוח מזה. אבל ליד כל אחד מאיתנו תמיד צריכה להיות משענת, תמיכה של הקבוצה. אנחנו זקוקים לקבוצה. היא עובדת למעני, אתה עובד למענה, וכך כולנו עוזרים זה לזה.

שאלה: האם היה לך אי פעם רצון לזרוק הכול וללכת?

תשובתי: אף פעם. פעם כשהייתי בקנדה, הסיעו אותי לכל מיני מקומות, הראו לי שטחים והציעו לי לקנות בית עם אגם פרטי וחלקת יער. הייתה לי אפשרות לעשות את זה, וכמו שאמרו לי, לחיות בנחת, מבלי לחשוב על שום דבר.

אבל אפילו אם לרגע חלפה בי מחשבה כזאת להסכים, אני הבנתי שכך הבורא משחק איתי. לכן רק עשיתי רושם שאני כאילו מסכים, אבל אף פעם לא חשבתי לעזוב את הדרך הרוחנית.

במקרים כאלה צריך לעשות הרפיה, להמתין, לעסוק באיזו עבודה יומיומית, לכתוב משהו, לעבֵּד. כאשר אני מרגיש שאין לי שום כוחות, אני לוקח מאמר של בעל הסולם או של הרב"ש ומתחיל לעבד אותו, לשכתב. ודאי, שזה חסר טעם להעתיק אותם, כי אתה רק מקלקל הכול, אבל באותו הזמן אתה מעכל אותם בתוכך. אני חושב שזו העבודה המועילה ביותר.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 12.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אין ספקות, זהו המקום הנכון!
ביטחון של מאה אחוז בהצלחה
ייאוש וביטחון הם מרכיבי התפילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest