דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מזמין את אור התיקון שיבוא להתארח

מזמין את אור התיקון שיבוא להתארח

שאלה: הבהיל אותי, שהצל של הסוכה מסמל את הצורך להסתפק במועט, כי אני הרי רוצה להרגיש את עצמי בעולם אין סוף, המלא באהבה וכוחות של השפעה. על איזו הגבלה מדובר?

תשובתי: כל העולם פתוח לפניך, בבקשה, תחזור ישר לבורא! סוכות, זו רק תחילת השנה.

מצפים לך עוד הרבה מצבים שבהם אתה תעבוד קשה. לאחר סוכות יבוא חג שמחת תורה ואחר כך חג החנוכה, חג של אור, כאשר מתחיל התיקון המעשי שלנו להשפעה.

אור החנוכה מסמל הימצאות מלאה בהשפעה, לכן אי אפשר להשתמש בנרות החנוכה כדי להאיר, אלא רק לראותם בלבד. נאמר "הנרות הללו קודש הם", קודש, זה השפעה. לאחר מכן אנחנו משיגים תיקון עוד יותר גדול ומגיעים לחג פורים.

פורים נמצא ישר מול יום כיפור (כפורים). ביום כיפור אנחנו החלטנו, שלא יכולים לעשות שום דבר עם הרצונות הנוראיים, האגואיסטיים לחלוטין. ובפורים הם כולם מתוקנים, עד לכזאת מידה, שאנחנו מפסיקים לברר אותם: אפשר לאכול ולשתות כמה שרוצים, וזה לבטח יהיה בעל מנת להשפיע, הכול יסתדר בטוב.

שאלה: באיזה אופן, סוכה שנבנתה בחצר, מסמלת לנו את הסוכה שצריך לבנות בלב?

תשובתי: לבנות סוכה בלב, זה אומר, ליצור תנאים, שבהם הרצון לקבל שלנו יקבל תיקון על ידי "האור המקיף", כלומר כל הכוונות שלנו יהיו מכוונות לטובת הזולת.

לכן נהוג להזמין לסוכה אורחים ולקבל מבקרים מכובדים במיוחד (אושפיזין): אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרן, יוסף, דוד. אלה הם סמלים של אורות שבאים ומתקנים את האדם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 440, 02.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בתוך מחזוריות חגיגית
יותר צל, מאשר אור
גלים חמים של חג הסוכות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest