דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מזווית ראייה חדשה

מזווית ראייה חדשה

הכנס בבולגריה, שיעור מס' 2

אירועים מסוג זה, כמו ישיבת חברים, מקרבים בינינו בצורה חזקה מאוד ומשפיעים באופן חיובי על כל אחד.

תתארו לעצמכם, אם היינו יכולים כל הזמן לתמוך זה בזה בצורה כזאת, כדי להימצא בתחושת התעלות, אם פעם נופל לאיזה שהם מצבים לא טובים – האדם מייד היה נותן לעצמו דין וחשבון, שזה האגו בכוונה מוריד אותו והיה מרגיש נחיצות של התחברות והתכללות בקבוצה.

וכל זה לא היה מסובך בכלל, כאילו שהוא שׂוחה בין הגלים: קצת למטה, קצת למעלה, למטה, למעלה, וכך כל הזמן עולה. כל פעם האגו גדל, ואילו הוא מתעלה מעליו, מבלי ששוכח שכל מה שמתרחש איתו ניתן בכוונה על ידי הבורא כדי להתעלות.

הוא כל הזמן היה מרגיש התרוממות רוח, עזרה של החברים, והיה לו קל ופשוט להימצא כל הזמן במצב הנעלה, כאשר הוא ממש מכוון מעצמו קרן אור על כל הבעיות ואי הנעימויות, בכך שהופך אותן למשהו הפוך, להתרוממות רוח והתפעלות, לזה שהכול נפלא וטוב.

בעל הסולם כותב על זה במאמר "הסתר וגילוי פנים של השי"ת". כאשר האדם נמצא בהסתר פנים, הוא רואה את העולם כזה, כפי שאנחנו כולנו רואים אותו. אבל כאשר הוא עובר לגילוי הבורא, אז הוא תופס הכול לגמרי הפוך: אותם האנשים שקודם נראו חולים, נראים לו עכשיו לגמרי בריאים, העני הופך לעשיר, האדם המבוזה בעיני החברה הופך למכובד ואהוב על ידי כולם.

וכל זה אינו תלוי בשום דבר אחר, אלא רק במבט שלנו על המציאות, כי תחת השפעת האור העליון העולם משתנה בעיניו של האדם. וזה לא שקר, אלא מציאות אחרת לגמרי, שאותה אנחנו מתחילים להרגיש בזמן המעבר משליליות לחיוביות, מראיית העולם לפני שהאור ישפיע עלינו ולאחר שזה מתרחש.

אותו הדבר גם עכשיו. יכול להיות, שלפני אסיפת חברים האדם לא היה במצב הטוב ביותר, היה לו קשה, לא נעים, לא משמח. אבל בהדרגה תחת השפעת האירוע הזה הכול משתנה. פתאום מופיעים התרוממות רוח, כוח, התפעלות, מבט אחר על העולם, נרכש ביטחון. הכול תלוי רק בהשפעת האור שעובר על כל אחד מאיתנו דרך הקבוצה.

לכן העיקר זה, להתכלל בקבוצה, לאבד את הראש, וכל הזמן להימצא תחת השפעתה. זוהי ההצלה היחידה וההזדמנות היחידה לזרז את ההתפתחות שלנו, להשיג מצב שבו אנחנו נתחיל להסתכל על העולם בעיניים אחרות, דרך כוח אחר, תוכנית אחרת.

התוכנית העליונה, הרוחנית, האלטרואיסטית השנייה הזאת כבר נמצאת בנו, אבל צריך להפעיל אותה. לעיתים היא כאילו נדלקת במקצת, ואנחנו רואים את העולם אחר. אבל למעשה זוהי רק הארה חלשה שנובעת ממנה. אבל כאשר היא תידלק במלואה, אנחנו נראה עולם לגמרי בהיר, מאושר, במצב של גמר התיקון.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בבולגריה, 01.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הזמנה לאסיפה, ללא זמן ומקום
את מי אני רוצה לתקן?
מגע משותף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest