דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מוטבעים בחותמת של האור

מוטבעים בחותמת של האור

ה"נברא" הוא הרצון שנברא על ידי האור. קיים המקור של האור העליון וקיימים מסננים שעומדים בדרכו אל הרצון, שלא נותנים לאור העצום הזה שמגיע מעולם אין-סוף להגיע עד אלינו. האור הזה מצטמצם בהדרגה, ובסופו של דבר מגיעה עד אלינו הארה קטנה מאוד.

המערכת העליונה שמנהלת את הרצון נקראת "מערכת העולמות". זאת פשוט סביבה דוממת שמבצעת צמצום על האור באופנים שונים. היא בנויה בצורה כזאת שהיא כבר יודעת כיצד להתאים את עצמה לרצון.

והרצון הוא חומר גולמי, אך בזכות הפעולות הרבות שמבוצעות עליו, תחת הניהול וההנהגה מלמעלה, הוא "משתפשף" ורוכש כל מיני צורות.

הרצון עצמו הוא רצון לקבל, רצון לקבל מילוי שמשתנה ומתפתח תחת השפעת האור מהמקור של עולם אין-סוף שעובר דרך מערכת העולמות.

אם כן, קיימים שלושה מרכיבים: עולם אין-סוף, מערכת ההסתרות, העולמות (העלמות), והרצון לקבל שצריך להביא אותו להשתוות עם עולם אין-סוף.

בעולם אין סוף שולטת תכונת ההשפעה השלמה. לעומת זאת, בעולם הזה שולטת תכונת הקבלה השלמה. הן הפוכות זו מזו. ואנחנו לומדים כיצד הרצון לקבל יקבל על עצמו את צורת ההשפעה.

הרצון לקבל נשאר, אך הוא רוכש כל מיני צורות. קודם כל הוא מגלה ממה אפשר ליהנות. כל הצורות הללו נכללות בתוכו, ולאחר מכן, מתוך ההרגשה של איך אפשר היה ליהנות, הן הופכות להשפעה.

איננו יכולים לעשות אחרת, מפני שמלכתחילה אפילו איננו יודעים את צורות ההשפעה. אנחנו דומים לילד שמושיט למבוגר את המוצץ שלו מפני שהוא רוצה ליהנות אותו. זה התענוג שהוא מכיר, ונדמה לו שזה ימצא חן גם בעיני כל שאר הסובבים אותו.

כלומר, קודם כל בגוף הבהמי הזה נעשית ההטבעה, הצורה, שבה אפשר ליהנות. ואחר כך אנחנו יכולים להפוך את הפעולה הזאת של ההנאה לכיוון אחר, לכיוון הזולת. אז זה כבר יקרא "ליהַנות", להשפיע.

לכן מערכת העולמות צריכה בהתחלה להטביע צורה של תענוגים, כמו בפלסטלינה, בבצק או בשָיש. ולאחר מכן, ליצור את האפשרות לעטוף את הצורות הללו של התענוג העצמי בצורות של השפעה וליהנות מכך שהוא משפיע.

ההבדל הוא בכך שהאדם מהַנה את עצמו. הוא מבודד מהאחרים ומרגיש רק את הרצונות והתכונות שלו כאילו שהוא היחיד שקיים. המצב הזה נקרא "העולם הזה". אבל אם האדם יוצא מתוך עצמו ומתחיל להשפיע, אז אין לו למי להשפיע מלבד לבורא. וכך האדם מתחיל להרגיש אותו. דרך הכוונה שלו להשפיע לבורא הוא מתחיל להבין שהוא משפיע, למי הוא משפיע, איזה תענוג הוא מסב לבורא, ואז הוא משיג את המדרגה שלו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 29.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האור יידלק מתוך הניצוצות
מניצוצות קטנים – לאור ההשפעה הבלתי מוגבל
השיטה היחידה לכניסה לעולם העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest