מה תבחר?

laitman_2010-12-12_9524-70.jpg

שאלה: כיצד בתוך הרצון לקבל יכולה להתגלות תכונה שהיא לגמרי הפוכה ממנו וכביכול הורגת אותו?

תשובתי: אילו היו אלה שני סוגי חומר: החומר והאנטי-חומר, אז באמת היה בלתי-אפשרי לחבר אותם יחד. אך אם מדובר בחומר שהדבר ההופכי לו היא הכוונה, זה אפשרי. בנוסף לכך, זה מתגלה לך בתנאי שאתה יכול לחבר אותם בקו האמצעי. לכן, הרצון הטבעי שלך ליהנות והכוונה להשפיע פועלים בשני מישורים: האחד בתוך הרצון והאחר בתוך הכוונה. כל המאבק וכל החשבונות שלך מכוונים לחיבור ביניהם.

נניח שיש לך רצון ליהנות שבו אתה חי, וחוץ מזה אתה מקבל כוונה להשפיע שיכולה להיות:

  1. מתחת לרצון ליהנות.
  2. באותה הדרגה שלו.
  3. מעליו.

עכשיו עליך לחבר אותם יחד בצורה כלשהי. אתה רוכש את הכוונה בעזרת "המאור המחזיר למוטב", האור המקיף. אתה מושך אותו אם יש בך את ההשתוקקות להשפעה, "הנקודה שבלב" שאתה מפתח בעזרת הקבוצה. כל זה נמצא בתוך הרצון שלך ליהנות ומתחבר יחד: אתה, הקבוצה והרצון שלך ליהנות. אם הרצון שלך נשאר למטה בחשיבותו, והקבוצה עם הנקודה שבלב נמצאות למעלה, ומתוכן אתה רוצה להשפיע, אז אתה מעלה בקשה (מ"ן) ומקבל בתגובה אור מקיף שנותן לך כוונה להשפיע.

עכשיו כשקיבלת כוונה, אתה ניצב בפני בחירה:

  1. האם לשים אותה מתחת לרצון שלך, כלומר להשתמש בה במטרה ליהנות לעצמך. זה נקרא טומאה, קליפה.
  2. לבנות את הכוונה בדרגת הרצון ולחבר אותם יחד. זהו מצב שאינו מבורר.
  3. או להעמיד את הכוונה מעל הרצון. זוהי "הקדושה", ההשפעה.

בכך מסתכמת העבודה שלך: באיזה מצב מתוך שלושת המצבים אתה מסוגל להימצא. אם האדם ישים לב וירגיש מה באמת קורה לו, הוא יבין שתמיד הוא נמצא בבחירה, כמו על כפות המאזניים: מצד אחד הקבלה ומהצד השני ההשפעה, ובאמצע אתה עומד עם השאלה: מה לבחור?

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 21.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השׂכל העליון – בהשפעה
רק כשתשתחרר, תרגיש שהיית עבד
כשפתאום מתגלה כוח האור…

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/nicqD

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest