דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה קורה עם העולם שלנו?

מה קורה עם העולם שלנו?

כנס גאורגיה. שיעור מס' 1

בעולם קיימת כמות עצומה של מידע. ואנחנו יודעים שחסר לנו משהו, אבל אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר. המשבר הנוכחי מראה לנו, עד כמה אנחנו חסרי אונים ולא יודעים בעצם שום דבר על העולם שלנו: היכן אנחנו נמצאים ואיך הכול מקושר באופן הדדי, מפני שהעולם פתאום הפך לעגול.

במשך מאות אלפי שנים אנחנו התפתחנו בעולם האגואיסטי הזה. בכל רגע של זמן, בכל דור, הרצונות הלכו וגדלו יותר ויותר, ולכן אנחנו רצינו יותר ויותר. אנחנו פיתחנו מדעים, טכנולוגיות, החלפנו חברות, חיי משפחה ובאופן כזה התקדמנו קדימה. זה היה מספיק לנו. אנחנו כל הזמן חשבנו, שכך זה יהיה גם בהמשך.

כך זה נמשך עד לאמצע המאה שעברה. ה"חלום האמריקאי" על החברה הצרכנית, התחרויות וההתפתחות האין סופית של העולם פרחו. ופתאום הסתבר, שזה לא כך, שקיים גבול, שיש לכל זה סוף. ולא מפני שהגענו לאיזה סוף, אלא מפני שפתאום נעלם הרצון.

הרצונות שלנו לא מתפתחים יותר. לכן המחלה הנפוצה ביותר בעולם היא הדיכאון. לכן מתרחש הרס במשפחה, אנשים לא רוצים להתחתן, להוליד ילדים. לכן מתרחש משבר במערכת החינוך. החברה לא יודעת לאן לפנות. המדע כבר לא מעניין אותנו, אנחנו זנחנו את תוכניות החלל. והרי פעם זה היה מאוד מעניין!

אבל הדבר העיקרי הוא, שאנחנו הגענו למצב כאשר המערכת הכלכלית-הפיננסית קורסת, היסודות העיקריים של העולם האנושי הפנימי שבעיקרון לא ניתנו לנו מהטבע, אנחנו בעצמנו יצרנו את המערכות הללו של שיתוף הפעולה בינינו, ופתאום הן הפסיקו לעבוד.

עכשיו שוב מתכנסת הפסגה של G-20 ואנחנו רואים, שהם לא מסוגלים לעשות שום דבר! כמה פעמים הם כבר התאספו, ומה הטעם בזה?! כלום! הם לא יודעים מה לעשות הלאה. הכלכלנים הגדולים, מנהיגי העולם, הם כולם כמו ילדים קטנים, לא יודעים מה קורה עם העולם כולו.

ואילו חכמת הקבלה אומרת בצורה מאוד פשוטה: "העולם נהייה אחר". היא מזמן ניבאה, שבסוף המאה ה- 20 העולם ישנה את הפרדיגמה שלו, כלומר את כל המערכת. המערכת הישנה מסתיימת, כאשר אנחנו כל הזמן התפתחנו ותחת השפעת האגו הלכנו כל הזמן כלפי מעלה. האגו שלנו עלה ופתאום השיג את המקסימום, השיג את הרוויה שלו.

ובהמשך הוא החל להתעגל, כלומר הפך להיות גלובלי. אנחנו מצאנו את עצמנו מקושרים הדדית בינינו. בעבר לא היה דבר כזה. היום אנחנו נמצאים במצב, כאשר אנחנו כולנו מתקשרים הדדית יותר ויותר!

מתוך שיעור מס' 1, כנס גאורגיה, 05.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המודעות הגוברת של הרגע הנוכחי
המבוי הסתום של האגו
סוף התפתחות האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest