דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / מה קדם למה, תורה או חכמת הקבלה?

מה קדם למה, תורה או חכמת הקבלה?

שאלה: מה קדם למה, התורה או חכמת הקבלה? למה אנחנו לומדים את חכמת הקבלה, מבלי ללמוד את התורה, את החומש של משה?

תשובתי: אנחנו למדים מההיסטוריה, שלאחר המפץ הגדול החל תהליך היווצרות של גזים, לאחר מכן התפשטו חלקיקי חומר שהתאספו יחד וכך נוצר כדור הארץ שלנו. אחר כך הופיע אוקיינוס על פני האדמה, ואז מציאות עולם החי הצומח ולבסוף האדם. האדם החל להתפתח באופן משמעותי בערך לפני 3500 שנה. המסה העיקרית של בני אדם מפותחים הייתה בבבל העתיקה שהפכה לציביליזציה מודרנית עיקרית.

לפני 5777 שנים הופיע בעולם בן אדם, שנקרא אדם. הוא גילה את מערכת ההנהגה של העולם שלנו ותיאר אותה בספר "רזיאל המלאך". כפי שכותב המקובל הגדול של המאה ה – 12 הרמב"ם, אדם ותלמידו כתבו ספרים אבל אף אחד מהם לא הגיע אלינו, מלבד הספר "רזיאל המלאך". כעבור 20 דורות לאחר דור של מקובלים הופיע אברהם.

אברהם היה כהן בבבל העתיקה וכמו שנאמר במדרש רבה, היה יוצא לעיתים קרובות בלילות, מביט על הכוכבים ותוהה מאיפה מגיע הכוח שמסובב את כל היקום, למה בני אדם חיים, בשביל מה, איך, מי מנהל אותם, "מי מסובב את המכונה הגדולה של הגלקסיה".

בהדרגה הוא החל לחקור לעומק את מערכת הבריאה. ודאי, שחוץ ממנו היו הרבה בני אדם שיצאו והביטו בכוכבים, אבל רק לו התמזל המזל לגלות, כי זו תכונה מיוחדת של הנשמה. אברהם גילה את מערכת הבריאה ותיאר אותה "בספר היצירה". זהו ספרון קטן ובו כמה עשרות עמודים, אבל מרוכזים בו ראשי פרקים עיקריים של מערכת הבריאה ושל ניהול העולם. את הספר הזה, כמו גם את ספרו של אדם אפשר לקנות כיום בחנויות. שאר הכתבים של אברהם לא הגיעו עד לתקופתנו.

כל מה שכתבו אדם ואברהם, זו חכמת קבלה טהורה. לאחר אברהם, התלמידים שלו יצחק ויעקב המשיכו את הלימוד שלו, והם מכונים ילדיו של אברהם, שלמעשה היו מורים להמשך התפתחותה של חכמת הקבלה. רק לאחר היציאה ממצרים, כאשר הופיע הצורך בשיטה משוכללת יותר לאיחוד העם והשגת הבורא, היא התגלתה למשה באותה צורה שבה אנחנו לומדים אותה היום. השיטה הזאת נקראת תורה. לכן, אם אדם כתב את הספר שלו לפני כמעט 6000 שנה, אברהם כתב לפני 3500 שנה, אז התורה נכתבה בערך לפני 3300 שנה.

הערה: מכאן שחכמת הקבלה היא ראשונה והתורה היא משנית.

תשובתי: התורה זו גם חכמת הקבלה. אנחנו עושים הכרות עם היסודות של חכמת הקבלה כדי ללמוד את התורה, החומש של משה, כי זה ההמשך של חכמת הקבלה בדרגה הבאה.

מי שלא לומד את חכמת הקבלה, אז החומש של משה נראה לו כאוסף של סיפורים על היהודים הקדמונים ששוטטו במדבר ועל המתרחש איתם שם. כדי להבין, מה באמת כתוב בספר הזה ומה מוצפן בו, חייבים לדעת את חכמת הקבלה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 8.5.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest