דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / מה מקור האיבה בין דת האסלאם לדת היהדות?

מה מקור האיבה בין דת האסלאם לדת היהדות?

שאלה: למרות העובדה שדת האסלאם הופיעה לאחר וכתוצאה מהנצרות והיהדות, דת האסלאם מתייחסת בקיצוניות באופן שלילי כלפיהן ובמיוחד כלפי היהדות. אם נתעלם לרגע מהדרישות והתביעות הטריטוריאליות של העולם המוסלמי כלפי ישראל, מדוע קיימת איבה בין הדתות הללו?

תשובתי: מלכתחילה לא הייתה איבה בין דת האסלאם לדת היהודית, לעומת זאת, לדת הנוצרית יש מקורות מנוגדים לגמרי ליהדות והיא "הציבה" את עצמה נגד היהדות. דת האסלאם אף פעם לא נחשבה לדת זרה ליהדות, יסודו של האסלאם קרוב מאוד ליהדות. דת האסלאם מאמינה באותו "בורא", באותו "א-לוהים" שבשום אופן אינו גשמי ולא יכול להיות מבוטא או מובע בשום צורה.

השוני בין הדתות נובע מכך שלעם הערבי שמקורו מבנו של אברהם והשפחה שלו, יש נביא אחר ושמו  מוחמד. מוחמד הבליט את הנבואה שלו והיא החלה לכבוש את הבדואים שחיו במדבריות של ערב הסעודית במאות 6-7 לספירה. בהמשך הנבואה שלו התפשטה בהדרגה כדת. באופן עקרוני, ביסודה של דת האסלאם קיימות מצוות יהודיות לחלוטין ואין באסלאם דבר המנוגד לדת היהודית, במשך דורות רבים לא היו ניגודים והתנגשויות בין היהודים לערבים. הבעיות החלו מאוחר יותר בתקופת הקולוניזציה של הקרקעות בהם חיו. מאחר והנוצרים שכבשו את האזור החלו ברדיפת היהודים שהתבטאה בזלזול ושנאה כלפיהם, יחס זה עבר גם אל הערבים. הם פיתחו בהדרגה יחס דומה לאידיאולוגיה היהודית שהפך לשנאה עזה.

שאלה: מהו השורש של התופעה הזו, למה התהליך מתרחש בצורה כזו?

תשובתי: על פי חכמת הקבלה תופעה זו מתרחשת במטרה לאלץ את עם ישראל לבצע את חובתו כלפי האנושות. חובתו היא גילוי שיטת האיחוד ואחר כך להביא את כל העמים לאיחוד שלם, מוחלט. גם בתורה נכתב שכל העולם חייב להשיג איחוד ואם היהודים לא יגלו את שיטת האיחוד, אף עם אחר לא יוכל לעשות זאת.

הערה: בימינו, דווקא האסלאם נמצא בחוד החנית של הלחץ הזה ולא הנצרות.

תשובתי: דת הנצרות נחלשה מאוד ולכן מסכימה לכל דבר. מצב זה לא תלוי בכוחות חיצוניים אלא בכוחות רוחניים שמסתיימים ולכן הכוח אוזל. כמו דלק לתחנות כוח גרעיניות שבהדרגה אוזל וכבר אי אפשר לעשות דבר כי הוא מעובד ולא מסוגל לשום פעולה. בעתיד מצפה לנו לחץ חזק מאוד מצד האסלאם וגם על העמים הנוצרים, בראש ובראשונה באירופה ואמריקה. אחר כך הלחץ המשותף שלהם יכוון לישראל, אנחנו עוד נראה שהם ינסו להצית כאן מלחמות גדולות.

שאלה: האם האסלאם מפעיל לחץ על העולם הנוצרי כדי אחר כך ללחוץ יחדיו על היהודים ועל ישראל?

תשובתי: לא. המטרה של האסלאם היא לכבוש את העולם, לכן הוא מרגיש שישראל היא אויב המנוגד לאידיאולוגיה שלו.

הערה: בחכמת הקבלה נאמר שהאויבים הגדולים ביותר ייהפכו אחר כך לידידים הקרובים ביותר.

תשובתי: הכול תלוי בכמה שנקדם בעולם את שיטת האיחוד האינטגראלי. רק ה"אור העליון", הכוח הטוב והעצום שאותו אנחנו צריכים לגלות לעולם למטרת איחוד, יכול לפתור את כל העימותים.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 26.9.2016

 

 

 

 

מקור:

 

במה האיבה האמיתית בין איסלם ויהדות? – גדעון  [#196452]

שאלה : למרות העובדה, שאיסלם הופיע כתוצאה מנצרות ויהדות, הוא מתייחס בצורה קיצונית שלילית כלפיהם, במיוחד כלפי היהדות. אם נתעלם מהדרישות והתביעות הטריטוריאליות של העולם המוסלמי כלפי ישראל, אז במה האיבה בין הדתות הללו?

תשובתי : מלכתחילה לא הייתה שום איבה בין איסלם ויהדות.

נצרות, שיש לה מקורות לגמרי מנוגדים, העמידה את עצמה נגד היהדות, ואילו האיסלם אף פעם לא נחשב לדת זרה. היסוד שלו קרוב מאוד ליהדות, הוא מאמין באותו בורא, באותו אלוקים, שבשום אופן אינו גשמי ולא יכול להיות מבוטא ומובע בשום צורה.

ההבדל הוא רק בזה, שלעם הערבי, שהתחיל מבנו של אברהם והשפחה שלו, יש נביא אחר, מוחמד, שהבליט את הנבואה שלו, והיא החלה לכבוש את הבדויים, שחיו בחולות של ערב הסעודית במאות 6-7 לספירה. ומשם זה כבר התפשט בהדרגה כדת.

אבל באופן עקרוני, ביסודו של האיסלם נמצאות מצוות יהודיות לחלוטין, ואין בו שום דבר מנוגד ליהדות. במשך דורות בין היהודים והערבים לא היו שום ניגודים והתנגשויות.

הם הופיעו הרבה יותר מאוחר, עם תקופת הקולוניזציה של הקרקעות הללו. מאחר ומצד הנוצרים, שכבשו את האדמות האלה, החלה רדיפה אחר יהודים, שהתבטאה בזלזול ושנאה כלפיהם, אז זה הועבר גם לערבים. בהדרגה הם פיתחו כזה ייחס שלהם לאידיאולוגיה, שהפכה לשנאה עזה.

שאלה : במה השורש של התופעה הזאת, למה זה מתרחש בצורה כזאת?

תשובתי : בהתאם למה שאומרת חכמת הקבלה, זה מתרחש במטרה לאלץ את עם ישראל לבצע את החובה שלו כלפי כל האנושות, לגלות את שיטת האיחוד ולהביא את כל העמים לאיחוד שלם מוחלט.

כך גם נאמר בתורה, שכל העולם חייב להשיג את זה. וללא זה, שהיהודים יגלו את שיטת האיחוד, אי אפשר לעשות את זה.

הערה : אמנם עכשיו בחוד החנית של הלחץ הזה נמצא דווקא האיסלם ולא הנצרות.

תשובתי : הנצרות נחלשה מאוד, היא מסכימה להכל. זה הרי לא תלוי בכוחות חיצוניים, אלא בכוחות רוחניים, הם מסתיימים והכל אוזל, כמו למשל דלק בתחנות כוח גרעיניות, שבהדרגה אוזל וכבר אי אפשר לעשות כלום, הוא מעובד ולא מסוגל לשום פעולות.

לכן מלפנים מצפה לנו לחץ חזק מאוד של האיסלם גם על העמים הנוצריים, בראש ובראשונה על אירופה ועל אמריקה, ואחר כך כבר הלחץ המשותף שלהם על ישראל. אנחנו עוד נראה מלחמות גדולות, שהם ינסו להצית ממש כאן.

שאלה : כלומר האיסלם מפעיל לחץ על העולם הנוצרי, כדי ללחוץ אחר כך על היהודים ועל ישראל?

תשובתי : לא, המטרה שלו היא לכבוש את העולם. לכן הוא מרגיש את ישראל כאויב, שמנוגד לאידיאולוגיה שלו.

הערה : בחכמת הקבלה נאמר, שהאויבים הגדולים ביותר, ייהפכו להיות אחר כך הידידים הקרובים ביותר.

תשובתי : כן, אב זה עוד לא היום. הכל תלוי בזה, עד כמה אנחנו נקדם בעולם את שיטת האיחוד האינטגראלי.

רק האור העליון, הכוח הטוב העצום, שאותו אנחנו צריכים לגלות בעולם למטרת איחוד, יכול למעשה לפתור את כל העימותים.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל ליטמן", 26.09.2016 :

 

 

One comment

  1. סתם אחד שמזועזע מן הדברים

    ניכר שהמרואיין כלל לא קרא קוראן או חדית'. האנטישמיות נוטפת בקוראן כמעט מכל סורה (פרק) בו נזכרים היהודים. מוחמד רצח קהילות יהודיות שלימות ולעת מותן ציווה לגרש את כל היהודים מחי האי הערבי. שלא נדבר על הנשים היהודיות שהפך לנשים ולמעשה לשפחות מין. האסלאם כולו מנוגד ליהדות כיון שהוא טוען שהדת האמיתית היא אסלאם. הוא בודה איסורים מלבו ומתיר איסורים. כל המידע היה היה קיים באנגלית החל משנת 2000 והזוי שבשנת 2016 בה התפרסם בראיון אנשים עדין מאמינים לתעמולה המוסלמית.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest