דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה מצפה לנו בצד השני של ים סוף (הים הסופי)?

מה מצפה לנו בצד השני של ים סוף (הים הסופי)?

הגילוי הראשון של הבורא הוא גילוי תכונת ההשפעה הטהורה, היציאה מעצמי "החוצה". זה כמובן נראה לנו לא רציונאלי: בשביל מה לי לחשוב רק על האחרים?

אם אני כאגואיסט חושב על מישהו אחר, אני חש מכך ריקנות ומצפה לפיצוי. עדיין לא יצאתי מהחשבון האגואיסטי ואינני מבין שברגע שאני מתעלה מעל האגו שלי, אני מקבל חשבון חדש, שאינו ידוע לי עכשיו.

אני יכול להבין שכנראה ארוויח מכך שאהיה דומה לבורא. והקירבה אליו היא רווח כל כך גלוי לעין, שאני מוכן לשלם על כך. אם צריך בשביל זה לצאת מעצמי – אני מוכן! ועוד מבטיחים לי את כל העולם הרוחני, אז אני מוכן לעבוד.

כלומר, כל עוד אני מדמיין לעצמי איזשהו רווח, מילוי, יש לי באופן טבעי כוח ומוכנות להתכלל בסביבה, להתחבר לשם המטרה הזאת. אולם ברגע שאנחנו מתחילים להרגיש שמתכונת ההשפעה לא יהיה שום רווח לרצונות האגואיסטיים שלנו – כאן מתחילה להיות הבעיה.

עלינו להבין שאנחנו עומדים לגלות מציאות חדשה, מימד אחר שאין לו דבר מן המשותף עם העולם הזה. הקרע וההופכיות הללו כל כך גדולים, שאיננו מסוגלים לדמיין אותם מראש. אין לנו שום דוגמא שתאפשר לנו איכשהו, בצורה ישירה או הפוכה, להבין להרגיש או לתאר לעצמנו משהו מהחיים הרוחניים.

את המעבר מהעולם האחד לעולם האחר, שנקרא "קריעת ים סוף" (הים הסופי), מבצע האדם כשהוא אינו יודע לאן הוא הולך. הבורא והנברא הם שני הפכים מוחלטים. וכל עוד לא עברת מהאחד לשני, לא תוכל להבין מה הכוונה שהאחד מנוגד לשני…

לכן, לדרוש היום איזושהי הבנה, השגה או תמיכה מהלב והמוח האגואיסטיים שלך, זה פשוט לירות לעצמך ברגל ולעצור את התקדמותך. כיצד אתה יכול לדרוש איזה דבר עכשיו בדרך, אם אתה בעצמך בולם את גלגל העגלה שלך, שמסיעה אותך קדימה.

אסור לעורר את הרצונות האגואיסטיים! ואנחנו לא רק מעוררים אותם אלא גם גורמים להם להתגבר על ידי הצעקות שלנו: "תנו לי כבר לראות ולהרגיש משהו! אני רוצה לקבל איזה הוכחות כדי לא להיות יותר בספק!" אנחנו כביכול מציבים אולטימאטום: אם לא אקבל, לא אתקדם. ואנחנו עוד חושבים שעקשנות מהסוג הזה תעזור לנו…

מתוך שיעור על ההכנה לכנס ניו ג'רזי, 21.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תשמור על הסירה המשותפת שלנו
כדי לא לדרוש: "תן"!
פיתיונות עבור האגואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest