דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשמור על הסירה המשותפת שלנו

תשמור על הסירה המשותפת שלנו

הבורא נסתר, תכונת ההשפעה נסתרת, העתיד נסתר ואינני יכול לראות אותו בעיניים האגואיסטיות שלי. אין שום תכונה רוחנית שיכולה להתגלות באגואיזם הנוכחי שלי, ואין לי שום אפשרות להשפיע על הגילוי שלה, חוץ מהעבודה עם הסביבה. הרי דווקא בה אני מגלה עד כמה אינני רוצה ואינני מסוגל להשפיע. אני מוכן להכול, חוץ מזה!

זה נקרא "גילוי הרע", ההפרעות מצד פרעה, ואם כולנו יחד לא נתגבר עליהן, הן יקברו אותנו תחתיהן. כל אותם החטאים והוויכוחים שהתרחשו במצרים ולאחר מכן במדבר, כל הבירורים ביחס לאחרים ולבורא, הם דרישה למילוי כלשהו, לתשלום באותו המקום שבו אתה צריך לחשוב רק על ההשפעה, ולא על עצמך.

ברגע שחשבת על התועלת האישית, זה כבר חטא. על אף שלא קיבלת שום דבר, עצם הציפייה לשכר עבור ההשפעה שלך היא כבר חטא. אתה צריך לדאוג שההשתוקקות הזאת תהיה רק חד-סטרית, והחד-סטריות הזאת כל הזמן תלך ותגבר. כי באותו הרגע שבו אנחנו מחלישים את המתח, מופיעה באופן טבעי הדרישה עבור עצמך. לכן כל כך נחוצה לנו התמיכה והערבות מהסביבה.

מה יסייע לי לא לקדוח חור בדופן הסירה, לא לחשוב על עצמי, אלא רק על הסביבה, על הספינה המשותפת שלנו? – רק התמיכה של החברים. הרי אני נמצא תחת השפעתם, הם שולטים בלב ובמוח שלי והופכים להיות עבורי חשובים יותר ממני עצמי. זה היחס שהסביבה צריכה לפתח בי.

זה יאפשר לי להתנתק מהמחשבות על עצמי ולהעביר את כל תשומת הלב שלי, את כל השכל והרגשות שלי החוצה, בדומה לאימא, שכל רצונה, ליבה והרגשתה נמצאים בתוך התינוק שלה. אם אני אצא לכאלה הרגשות, זה יהיה סימן שקיבלתי את תכונת ההשפעה.

מתוך שיעור על ההכנה לכנס בניו-ג'רזי, 21.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה מצפה לנו בצד השני של ים סוף (הים הסופי)?
כדי לא לדרוש: "תן"!
אני מציע "להתחבר לטוב"!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest