דף הבית / המשבר ופתרונו / מה לעשות עם העם?

מה לעשות עם העם?

דעה: ברומא הקיסרית נתנו לעם ״לחם ושעשועים״ ומה האליטה תעשה עם העם היום?  בזמננו, העם מספק לעצמו שעשועים דרך תקשורת וירטואלית, אין אפילו צורך להוציא את התוכן מחוץ לרשת, העם פשוט מעסיק את עצמו. ואילו ביחס ללחם, נשמע רעיון טוב לחלק לכל אחד קצבה מהמדינה.

הקצבה הזאת תשחרר את העם מהדאגה להישרדות היומיומית ותאפשר לו לתעל את הכוחות האלו מחוץ לכלכלה המסורתית, אל עבר כלכלה חדשנית חלופית, וירטואלית ולא שיווקית. במילים אחרות, המסה העיקרית של העובדים תוצא מתחום הכלכלה המסורתית מאחר ולא יהיה בהם צורך ואת המהומות של הרעבים ימנעו על ידי הנפקת מנות של לחם לפי המודל של האימפריה הרומית, כשאת השעשועים יצרפו כמעט בחינם!

אני סבור שהגענו למסקנה שעליה כתב בעל הסולם בתחילת המאה ה-20, על החברה העתידית. איך מצאנו את עצמנו בתוכה מבלי שציפינו לזה? מפני שחוקי הטבע עושים הכול במקומנו. אם היינו בעצמנו מיישמים אותם בחיים, היינו נמנעים מהרבה אי נעימויות.

בד בבד עם השינוי הגלובלי של האקלים, אנחנו חייבים להבין שרק על ידי זה שנגיע לאיזון בינינו, נאזן את הטבע, אחרת הוא יאלץ אותנו להגיע לאיזון בנינו, כלומר להתאחד, אבל בדרך הנוקשה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest