דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה לעשות עם הבחירה שלי?

מה לעשות עם הבחירה שלי?

בעולם הגשמי מישהו עובד באופן קבוע על ההכרה שלנו: כל אמצעי התקשורת, הקולנוע, הטלוויזיה, העיתונים. אנחנו מקבלים דוגמאות לחיים בבית הספר, בבית, מהסביבה הסובבת אותנו, מהחברים, מכל העולם. אנחנו כל הזמן נמצאים תחת ההשפעה הזאת, מבלי להבין עד כמה אנחנו תלויים בה, והולכים בעקבות הערכים שהיא מטביעה בנו.

אם כך, בעולם הגשמי שלנו אני מבצע רק את הרצונות הזרים של מישהו. אך ברוחניות, נשאר בי חלל ריק לחלוטין, שאינני יודע מה לעשות איתו: לאן ללכת? מה קורה? וזה מאוד קשה.

אך מהצד השני, עלינו להבין שבעולם שלנו איננו מבצעים שום פעולות עצמאיות ואף פעם איננו מממשים את הרצונות של עצמנו, איננו בוחרים כיצד להתלבש, מה לאכול, כיצד לחשוב, איזה מקצוע או איזה בן זוג לבחור. את כל הטעמים אני מקבל מהסביבה ובהתאם לתוכנית הזאת אני פועל. אם האופנה בעולם מתחלפת, אני מייד משנה את הכיוון ומתחיל לרדוף אחריה.

התרגלנו כבר לחיות בצורה הזאת, ולכן אנחנו מרגישים כזה קושי אם פתאום נותנים לנו חופש, וכבר איננו יודעים מה לעשות איתו! זה בדיוק מה שקורה בהתפתחות הרוחנית שלנו. אנחנו מקבלים בה חופש מלא. ומה לעשות איתו, מהיכן לקחת דוגמה?

אך אם ייתנו לך דוגמאות, לא תוכל לפתח את עצמך כאדם חופשי, בעל בחירה חופשית! לא תוכל לגלות את הנשמה שלך. ובכל זאת, האדם נעצר במבוכה ואינו יודע כיצד להמשיך.

לכן המקובלים מייעצים לנו ללמוד מהטבע, כלומר מהסביבה. הכוח העליון הכללי של הטבע הוא הבורא. ממנו אנחנו צריכים ללמוד ואותו אנחנו נדרשים לגלות. הוא צריך להפוך להיות הסביבה שלנו וממנו אנחנו צריכים לקחת דוגמה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 04.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נשמת אדם תלמדנו
כך חינכתי את עצמי בעצמי
נקודת החופש המרכזית של הנברא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest