דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה יש שם מעבר לאופק?

מה יש שם מעבר לאופק?

laitman_42_70.jpg

תחילה לנוקבא אין רצון לקבל אור, היא בסך הכול נקודה ביחס לז"א (אחרי החזה דז"א). אחר כך היא מתחילה לגדול ולקבל אור, כדי לבנות את הרצונות שלה (הכלים). האור מגיע מז"א אל הנוקבא, והיא בונה את עצמה הודות לקשר עימו. החיבור הזה של "הצדדים ההפוכים" שלהם, זה זמן בניית ועיצוב הנוקבא, המסך שלה, תכונות ההשפעה שאותם מלמד אותה הז"א. לאחר שמקבלת אותם, היא מקבלת רצון וכוח, ויכולה להיות ראויה (דומה) לז"א, "אשתו", אז נוקבא וז"א (הנברא והבורא) מתחברים "פנים בפנים" והיא מקבלת ממנו מילוי.

אך הנברא לעולם לא יוכל להפוך להיות "בורא", הוא צריך להיות דומה לו, שווה! אחד לא יכול להפוך להיות השני, הוא יכול להיות רק דומה. וזה מספיק, אין בנו נחיצות וצורך ליותר. איננו יודעים מה יתרחש אחר כך, לאחר גמר התיקון. כעת זה בלתי אפשרי לתאר זאת לעצמנו. יכול להיות שיתגלו לנו איזה שהן אפשרויות חדשות לחלוטין, כמו שלאדם בעולמנו פתאום מתחיל להתגלות העולם הרוחני, וכל העולם הזה נדמה לו כגרגיר חול קטן בהשוואה ליקום הרוחני שנפתח לפניו. העולם הרוחני מצטייר לו כגדול ועצום לפי ההתרשמויות שלו, ההרגשות, המילויים, ההשׂגות. בראש ובראשונה,

האדם עצמו נולד כאילו מחדש וכל מה שהיה איתו מקודם, הוא מקבל כשום דבר. זה אפילו פחות מטיפת זרע בהשוואה לאדם גדול, מבוגר, הרי היא שייכת לאותו העולם הגשמי, וכבר מכילה בתוכה את כל המידע על האדם העתידי וצריכה רק להתפתח. ואילו כאן נולד משהו חדש לגמרי. העולם הרוחני מסמל תפיסת מציאות חדשה: במקום אגואיסטית, בתוך עצמו, ממנו והחוצה. וקיימת אפשרות שלאחר גמר התיקון תתרחש פריצה לעוד מימד נוסף, אשר אותו איננו מסוגלים לתאר כלל לעצמנו. אפילו איננו מתארים לעצמנו את העולם הרוחני, למרות שיש לנו כל מיני התחלות לתפיסתו, תורה, דת, סיפורי המקובלים.

על מה שיקרה לאחר גמר התיקון, בכלל לא ידוע לנו דבר, המקובלים לא רומזים על כך באף מילה. הם מספרים לנו רק על דרך התיקון. אך אף אחד מהם אינו מדבר על מה שיקרה לאחר שאני אהפוך להיות דומה לבורא. הזוהר מגביל בצורה מדויקת את המחקר שלנו רק לחומר ולצורה המלובשת בחומר. ואילו על הצורה המופשטת והמהות אסור לשאול, משום שאין לנו כלים לחקור אותם כדי לקבל אור.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 14.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
בהתחברות הבורא והנברא
כולנו רואים סרט אחד!
ראי בעל אור חוזר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest