מה זה "קבוצה"?

כנס גאורגיה. שיעור מס' 2

שאלה: באילו תנאים אפשר לומר שהקבוצה קיימת, שהיא הולכת אל המטרה?

תשובתי: קבוצה שהולכת למטרה, זה אוסף של אנשים שאצלם קיימת מטרה אחת, הם יודעים מהי, תופסים אותה ביניהם, מרגישים. הם לומדים יחד מהמקורות הקבליים, בודקים לפי המקורות את עצמם, עובדים על חיבור ה"נקודות שבלב" שלהם. כלומר, הדבר העיקרי עבורם זה החיבור, לא לשים לב לשום תכונות אחרות. אם באדם ישנה השתוקקות לאיחוד כדי לגלות את הבורא, זה מספיק כדי שהוא יהיה חבר שלי, אפילו שבכל שאר הדברים הוא יכול להיות אדם לא נעים, זה לא משנה. בהדרגה כולנו מבינים באיזה אופן להתאים את עצמנו זה לזה, לקרב את עצמנו.

קבוצה, זה אוסף של אנשים שמבינים, שכדי להשיג את הבורא הם צריכים לעבוד על עצמם, ללמוד, לנהל אורח חיים מסוים. הם צריכים להיפגש באופן שיטתי ולהיות בכזה מגע ביניהם שכל הזמן יעורר לחיבור ואיחוד.

סתם לשכור מקום ולהתאסף שם, זה עדיין לא אומר שהקבוצה קיימת. נפגשים פיזית, קוראים יחד, מתפזרים, והנה אנחנו קבוצה? בחכמת הקבלה הכול נקבע לא על ידי הגופים הפיזיים, אלא על ידי ההתעוררות הפנימית.

"קבוצה", הכוונה היא להשתוקקות של ה"נקודות שבלב" להפוך לאחד שלם. רק אז זה נקרא "קבוצה". לכן אנחנו צריכים לעבוד עוד הרבה על זה.

אבל כאשר האנשים כולם יחד משתוקקים למטרה, בכך שמבינים שרק בזה שיתחברו מעל לכל הניגודים, הם מבליטים את תכונתו של הבורא ובזה מתגברים על השבירה, אז הם הופכים להיות קבוצה.

יוצא, שכל התכונות המנוגדות שלנו, זה רצון אגואיסטי אחד ויחיד. כל הרצונות האגואיסטיים המנוגדים שלנו, שנמצאים בהתנגדות זה עם זה, נמצאים עכשיו כביכול בתוך שׂק אחד. ואנחנו עושים "צמצום" ו"מסך" מעל לתכונות האלה, ומָפנים את הנקודות שלנו לכיוון הבורא, להשתוות, להשפעה.

יוצא, שהרצונות האגואיסטיים המחוברים שלנו נשארים למטה, ואילו הכוונות שלנו לחיבור, להשתוקקות לבורא, להידמות והשתוות עימו, נמצאים למעלה מעליהם. כך אצלנו כבר מתחילה להיווצר ה"נשמה", כלומר "פרצוף" אחד משותף.

הנשמה היא אחת. אין הרבה נשמות. אצל כולם ואצל כל אחד, ישנו רק כלי אחד ויחיד. אם אנחנו כאילו יוצרים אותו, אז באופן כזה פתאום מגלים שהוא כבר נוצר! אנחנו רק ניסינו לגלות את זה ועל ידי הניסיונות שלנו פתאום מגלים שאנחנו כבר קיימים בזה. מפני שאותה הבריאה השלמה היחידה כבר קיימת, ואילו השבירה נעשתה רק כלפי התודעה שלנו. וכאשר אנחנו משתוקקים קדימה, אז אנחנו עולים מעל ההרגשה הנוכחית שלנו.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס גאורגיה, 06.11.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest