מה זה כסף?

laitman_2009-08-04_9975-70.jpg

שאלה: מה זה כסף? מדוע כל כך מעניין אותנו כסף?

תשובתי: "כסף" מהמילה "כיסוי" (כיסופא), זה מסמל את המסך. זהו אור חסדים שמכסה, מסתיר, את הרצון האגואיסטי, ולכן נותן אפשרות לקבל את כל אור החכמה.

לכן בעולם הגשמי לכסף יש ערך כל כך גדול וניתן לקנות בו כל מה שרק רוצים. לכל חפץ קיים ערך כספי, והכול נמדד בכסף. ואילו ברוחניות הכול נמדד על ידי מסך אנטי-אגואיסטי, כיסוי של אור החסדים. על ידו נקבע הגודל, הגובה והכוח של האדם, כי הרי בהתאם להתלבשות הזאת הוא יכול לקבל את אור החכמה.

ולכן קיים שימוש גשמי של המושׂג "כסף", ושימוש "על מנת להשפיע". ובהתאם לזה הכלים הטקסיים בבית המקדש מתחלקים ל"כלים מכסף" (כסף מהמילה כיסופא) ול"כלים מזהב" (זהב המילים "זה הב").

קיים כזה מושׂג: "דמי כיס", זהו כסף שהכרחי לאדם כדי להרגיש את עצמו מוגן מ"עוני", כלומר כיסוי הכרחי עבור הרצון לקבל שלו. ה"כיס" זהו כלי קבלה, ודמי הכיס הם כיסוי התואם בדיוק לכלים/הרצונות המקבלים, המאפשר לאדם להישאר במדרגה המינימלית של ההשפעה, נפש, כמו "חפץ חסד" שאינו נצרך למילוי גדול.

כל אחד קובע את מידת הכרחיות הכיסוי בהתאם למדרגה שלו. אך אם אצל הילד מופיעה השאלה: על מה לבזבז את הכסף שקיבל, זה כבר לא נקרא "דמי כיס", מפני שיוצא מחוץ למסגרות של הצרכים החיוניים (כמו לקנות ארוחת בוקר בבית הספר או אפילו סוכרייה או גלידה שזה נחשב עבור הילד להכרחי).

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 04.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פוליסת ביטוח מהבורא
מסע בארץ הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest