דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פוליסת ביטוח מהבורא

פוליסת ביטוח מהבורא

laitman_2008-11-13_6695-70.jpg

על האדם לדאוג לספק לעצמו הכרחיות בהתאם לרמת החיים הסבירה שמקובלת היום. מקובל לרכוש ביטוח כלשהו (ביטוח רפואי, ביטוח פנסיוני), אך בלתי אפשרי לבטח את עצמך נגד כל המקרים בחיים. תרכוש ביטוח קטן ב"משרד העליון" מהבורא, ובאותה מידה תרגיש כיצד עליך להתייחס לחיים האלה. לא סתם להבין מהי "ההכרחיות", אלא האנושות תיאלץ בהדרגה להבין זאת, אחרת לא נגיע לאיזון עם הטבע, עם הבורא. הבורא נתן לנו חיים, חלקם נקרא חיים "גשמיים" העוברים עלינו בעולם "דמיוני", אך עלינו לשחק כאילו אנחנו חיים בעולם דמיוני הזה באמת.

אינך יכול לומר שהבורא ידאג לכל ושאינך זקוק לשום ביטוח ולקופת חולים. הבורא סידר לנו את כל המשחק הזה, ואתה חייב לקבל זאת ברצינות רבה ולמלא אחר כללי המשחק. למרות שהבורא אחראי על הכול: מחייה וביטחון, ועליו לספק לך כיסוי מלא. אך למרות הכול אתה חייב לשחק בהתאם לכללים שנקבעו על ידו ולדאוג להכרחיות.

הבורא כביכול התרחק מהחיים הגשמיים ואומר: "לזה תדאג בעצמך, ואני אדאג לכל השאר". כמובן שזה לא נכון, אך הוא רוצה שתשחק את המשחק הזה ותבטיח את עצמך בעולם הגשמי. כך אתה מתקן את עצמך. קודם כל עליך לדאוג להכרחיות: לרכוש מקצוע, פרנסה, להקים משפחה. אז אתה יכול ללמוד את חכמת הקבלה, לתקן את נשמתך. עד אז אין לך בסיס הכרחי. אך אם אתה מתחיל לדאוג לגשמיות מעבר להכרחיות, אתה מתחיל לקבל כאלה בעיות והכבדת הלב, שהם מכסים לגמרי את השמים, את הבורא. לא תוכל לחשוב על העבודה הרוחנית. אם אתה דואג לעצמך ברמה רגילה והגיונית, אז העבודה הזו עוזרת להתקדמותך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 04.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפרעה בתור עזרה
מקומם של בעלי חיים לא בבית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest