דף הבית / חינוך, ילדים / מה זה חינוך?

מה זה חינוך?

שאלה: העם יודע שטיטוס החריב את ירושלים, נבוכדנצר החריב את בית המקדש הראשון וכן הלאה, אבל חז"ל כותבים שבית המקדש הראשון חרב בגלל שהייתה שפיכות דמים, ובית המקדש השני חרב בגלל שנאת חינם. כלומר, חז"ל דווקא מאשימים אותנו בחורבנות, בגלל החטאים שלנו כלפי עצמנו, אתה חושב שהעם צריך להבין איפה הבעיה באמת כדי שיתחיל תהליך של תיקון?

תשובתי: העם חייב, עד שהתינוק האחרון שבו, יהבין מה קרה בצורה האמיתית. לא לחסוך, לא במספרים ולא בצורות שבהן הרגו זה את זה, מה הסיבה ולאן זה מכוון בעתיד. העם צריך לקבל את הפרטים האלו, קודם כל בצורה שלמה, אסור לחסוך ממנו את הדברים האלה כי הם פועלים לתיקון שלו, ובלי המידע הזה הוא כמו תינוק שלא יודע בכלל איך להתקיים. עלינו ללמד את העם איך להתנהג היום נכון, על פני ההיסטוריה שלנו.

שאלה: זה משהו שצריך ללמד אפילו בבית ספר או רק יותר מאוחר?

תשובתי: החל מגן הילדים. עליהם לקבל את המידע ממש מההתחלה. , עליהם לחיות עם זה, להתכלל עם זה. חינוך חייב להתחיל מהרגע שאישה חושבת להיכנס להריון, כבר כשהיא רוצה להיות אימא היא חייבת לחנך את עצמה. כלומר, עוד לפני שהיא אפילו נולדה, כבר צריכים לחשוב על החינוך. זה עניין מאוד מאוד עמוק שלא עובר סתם כך מפה לאוזן כמו שאנחנו חושבים על חינוך, אלא חינוך עובר בכל הגוף, בכל הבשר שלנו, בכל ההתקשרות שלנו זה עם זה, אפילו בלי מילים.

 

מתוך ישיבת כתבים, 12.8.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest