דף הבית / אקטואליה / מה הפתרון לפליטים מאפגניסטן?

מה הפתרון לפליטים מאפגניסטן?

שאלה: נכון לעכשיו, בריטניה החליטה לקלוט אלפי פליטים ואילו ארדואן הכריז שטורקיה לא מוכנה להיות מחסן למהגרים. האם לאירופה יש אחריות מוסרית כלפי פליטים מאפגניסטן?

תשובתי: לאף אחד לא צריכה להיות אחריות מוסרית. למה האירופאים חייבים לדאוג לאנשים שחיים אלפי קילומטרים מהם, עם תרבות זרה, שממנה הם לא רוצים להיפרד, והם גם לא רוצים להתקרב לאירופאים? כולנו מכירים את הטבע האגואיסטי של האדם. למה מישהו צריך עכשיו לצמצם את הדירה שלו ולקבל אליו פליטים? זה לא יכול להתקיים.
שאלה: ארצות הברית מתכוננת לקלוט 100,000 פליטים מאפגניסטן. האם בגלל שארצות הברית עזבה את אפגניסטן ויצרה שם כאוס, היא זו שצריכה להתמודד עם משבר ההגירה לבד או שגם אירופה צריכה?
תשובתי: אני לא יודע באיזה כיוון הם יפעלו. אני לא מדינאי, לא היסטוריון וגם לא פוליטיקאי. באמריקה יש חברות מסוגים שונים, אם יהיה שם עוד סוג אחד, זה לא יפריע.
שאלה: מה צריך לעשות עם הפליטים שכבר יצאו מאפגניסטן והספיקו לברוח משם?
תשובתי: אם מדובר בכמה אלפים זו לא ממש בעיה. אם מדובר על העברת חלקים גדולים מעם אחד והכנסתם לעם אחר, בפרט עם שיש לו תרבות ושורשים אדוקים, איסלמיסטיים קיצוניים, זו בעיה לכל מדינה. אפשר לראות שכאשר הם מגיעים למדינה אחרת, הם לא מתערבבים עם האוכלוסייה או רוצים להיות חלק ממנה, אלא המדינה שמקבלת אותם משתנה כולה.
הערה: בעל סולם כתב ב"כתבי הדור האחרון" על מה שיתרחש בכל העולם דווקא בתקופה הזאת.
תגובתי: כן, על ארגונים בינלאומיים כמו האו"ם ואונסק"ו לתת חינוך אחיד לכל העולם, לכל העמים. לבטל לגמרי את הלאומיות ולתת לכל אחד חופש תרבות, חינוך ודת. אבל בלתי אפשרי שבאותו רחוב נפגשים אנשים שכביכול חיים יחד ולגמרי לא מסכימים ולא רוצים לראות אחד את השני. אם בפנים כולם שונים, איך הם יכולים להיות אזרחים של מדינה אחת? כל עוד לא מבטלים את הגבולות בין המדינות, הכול תלוי בחינוך של העמים ולכך לא דואגים.

מתוך ישיבת כתבים, 22.8.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest