דף הבית / אהבה / זוגיות / מה המקור להשתוקקות האדם לזוגיות?

מה המקור להשתוקקות האדם לזוגיות?

שאלה: מה המקור להשתוקקות האדם לזוגיות?מסביב אנחנו רואים הרבה אנשים מתגרשים, לא מסתדרים, אנחנו יודעים שקשר זוגי זה דבר מחייב ומגביל מאוד, שלא מתאים כמעט לדור של היום. ועם זאת, אדם שנמצא לבד מרגיש ממש נפרד, חתוך, יש כמו ציפייה פנימית בלתי פוסקת לפגוש את החצי השני שלו. מאיפה נובעת ההרגשה הזאת?

תגובתי: כמו שכתוב "לא טוב היות האדם לבדו". אדם מרגיש שקשה לו לבד, הוא מפספס הרבה דברים. זה מצב פנימי, אנחנו אומנם חיים בדור שאנחנו כבר לא מקבלים חינוך כזה, ואין לנו גם דוגמה לזוגיות טובה, אבל בתוכנו ישנה בכל זאת נטייה לזה וחיסרון לזה. אני בכל זאת חולם על כך שיכולים להיות לי חיים טובים יחד עם מישהי, ולכן בגיל צעיר או קצת יותר מבוגר, אדם חושב "נו, מה יהיה? בכל זאת, אני צריך מישהי שתהיה לידי, אהיה זקוק למישהו ומישהו יהיה זקוק לי". אני לא חושב שזה יכול להיעלם.

אדם רוצה לראות תוצאות, את הדור הבא. הוא רואה בזה את העתיד שלו. לכן אני לא חושב שעם כל התהליך שעבר הדור הצעיר, שהם לא חושבים על העתיד והיה להם איזה דמיון שאפשר להמשיך כך, אני לא חושב שזה יימשך. לא. נראה לי שעברנו איזה בלבול גדול, ושוב אנחנו חוזרים למצב של משפחה, לזה אנחנו משתוקקים, לקיום נורמלי. ולא שבחור בגיל 30 או אפילו 40 חוזר היום להורים במקום להקים משפחה.

זו צריכה להיות גם תוכנית מדינית, לאומית. לא רק אצלנו, בכל העולם, אנחנו צריכים לראות איך אנחנו עוזרים לאנשים כאלו.

מתוך ישיבת כתבים, 15.12.2020

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest