דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה המקובלים מגלים

מה המקובלים מגלים

שאלה: אני לא מבין על מה מדבר "תלמוד עשר הספירות", איך זה קשור אלינו, בשביל מה אני צריך ללמוד את זה?

תשובתי: כל מה שאנחנו יכולים להרגיש ולהשיג – את עצמנו ואת הסובב אותנו – זה מה שמרכיב את החיים שלנו, הרגשת הקיום שלנו. אם היינו מנתקים את החושים שלנו, לא היינו מרגישים לא את עצמנו ולא את העולם. אנחנו מהווים רצונות לקבל שונים ונבדלים זה מזה. כולנו מחוברים זה לזה ברשת של קשרים, בדומה לתאים של גוף חי. וכולנו מחוברים יחד בהמון קשרים, שוחים בתוך אותו ה"מרק", בתוך תכונת ההשפעה והאהבה, שנקראת "הבורא שלנו".

ההרגשות שלנו את החיים והעולם, הן ההרגשות של הקשר בינינו. ההרגשות הן מילוי או חוסר מילוי ברצונות האישיים של כל אחד.

הרצונות לקבל נותנים לנו את ההרגשה של העולם הזה. הרצונות למלא את האחרים, את מערכת הקשר בינינו או את הבורא, נותנים לנו את ההרגשות של הקשר הכללי המשותף, ההשתוות לתכונת ההשפעה, ל"מרק", לבורא.

אם כן, "תלמוד עשר הספירות", ובכלל כל ספרי הקבלה, מספרים, בהתאם למאמצים של האדם, על גילוי מערכת הקשר הזאת בינינו, על הבורא, כיצד היא מתגלה, באיזה סדר, מהו הקשר ההדדי שלה.

את זה המקובלים גילו ועל זה הם מספרים לנו. אנחנו אמנם לא מבינים את מה שאנחנו קוראים, מפני שאנחנו יכולים להבין רק את מה שאנחנו כבר מרגישים, ואנחנו עדיין לא מרגישים את העולם העליון. אך הקריאה על המערכת מזמינה בנו את השפעת הכוחות שלה, את האור המחזיר למוטב (תכונת ההשפעה), את המקור שלנו, ומקרבת את גילויה של המערכת אלינו.

ידיעות קודמות בנושא:
בואו נרצה שהכתוב יתממש!
ʺמגלה טפח ומכסה טפחייםʺ
ʺתלמוד עשר הספירותʺ – יומנו האישי של המקובל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest