דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה הכתובת של הבורא?

מה הכתובת של הבורא?

מתוך שיעור מס' 3 בכנס ההכנה לכנס הערבות העולמי

הקבוצה צריכה לגרום לאדם להרגיש שיש בה הרבה יותר ממה שיש בו. לא נוכל להגיע לזה אם נשחק בעובדות ובאנליזה, וגם לא אם ננגן על מיתרי הרגש. כי הקבוצה פשוט נמצאת מעל לאדם. היא קרובה יותר להשפעה, לבורא. ואם האדם מקנא בה, הוא מוטרד מכך שאינו יכול להיות חלק ממנה. הוא זקוק לכוח ששולט בה, הוא חייב "לאבד" את עצמו, לזרוק את עצמו לתוך הקבוצה, להימצא בתוך ההרגשה המשותפת הזאת והשכל המשותף הזה.

הקבוצה צריכה לדרבן את האדם על ידי ה"גירוי" הזה, הקנאה הזאת. הרב"ש כתב ב"שלבי הסולם" (תשמ"ו, מאמר כ"א): "וזה שאמרו חז"ל "קנאת סופרים תרבה חכמה". היינו, בזמן שכל החברים מסתכלים על החברה, שהם נמצאים ברמה גבוהה, הן מצד המחשבה, והן מצד המעשים, אז מצד הטבע הוא, שכל אחד ואחד מוכרח לעלות מדרגתו לדרגה יותר גבוהה, ממה שיש לו מצד תכונת גופו. זאת אומרת, אפילו מצד הלידה אין הוא משתוקק לתאוות גדולות, ואין לו המשכה גדולה לתאוות כבוד, מכל מקום מצד הקנאה הוא יכול לרכוש כוחות נוספים, מה שאין לו מצד הטבע, שעמהם הוא נולד".

צריכה להתבצע בתוך הקבוצה עבודה בלתי פוסקת. פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול. לא ניתן להצטרף לחברים רק מדי פעם, בצורה חיצונית. ברור שבסופו של דבר כולם יגיעו לגילוי הבורא. אם יש לך מספיק סבלנות – בבקשה, אתה יכול להצטרף לתהליך הזה מרחוק. אבל אם אתה דורש תוצאה – אז הדרישה שלך צריכה להיות בהתאם למאמצים שהשקעת. לא ניתן להשקיע פעם או פעמיים בשבוע ואחר כך לבוא בטענות: "נו, אז איפה מה שהבטחת?". בעבודה הזאת צריך להשקיע ימים שלמים – ברגש ובשכל. זה לא מפריע לך לחיות את החיים הרגילים, להתפרנס, לדאוג למשפחה. העיקר – היכן המחשבות והרגשות שלך? האם אתה עוסק בדבר העיקרי? האם אתה מקבל תמיכה מהלימודים ומהקבוצה?

אנחנו ניצבים מול חוק קבוע. ולכן אני צריך לאגור מספיק כוח, וכתוצאה מכך להגיע לייאוש, כלומר, לחשבון הסופי: "אני לא מסוגל להגיע למטרה". ואז, מתוך החולשה הזאת והייאוש הזה אני רואה שיש מישהו שמסוגל לעזור לי. עד עכשיו אני לא יכול לקבל את הכתובת שלו, ועכשיו זה מתגלה בי כעובדה: "הוא יכול! הוא מסוגל!". כך אני צריך להתייחס ולפנות אליו.

נדרשת עבודה בלתי פוסקת על מנת להגיע לנקודה הזאת.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס ההכנה לכנס הערבות העולמי, 11.11.2011

 ידיעות קודמות בנושא:
להתבטל בפני מושג הקבוצה
הבורא יתגלה בקבוצה
הקבוצה היא מקום העבודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest