דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנוסחה של המציאות – עם נעלם (או לא נעלם) אחד

הנוסחה של המציאות – עם נעלם (או לא נעלם) אחד

מתוך שיעור מס' 1 בכנס ההכנה לכנס הערבות העולמי

המצב הנוכחי שלנו הוא מדומה. המקובלים משווים את תפיסת העולם הזה לאדם שאיבד את ההכרה ומרגיש אימפולסים שונים במוח שיוצרים בו תמונה מדומה ושקרית. וכתוצאה מכך נדמה לו שהוא כביכול חי וקיים באיזשהו עולם מציאותי ומרגיש אותו, כפי שזה קורה לפעמים בחלום. אבל למעשה, אין בו כלום מהמציאות האמיתית.

קיימות מספר פעולות שבאמצעותן אנחנו יכולים לעזור לעצמנו במצב הזה ולחייב את עצמנו להתעורר. העניין הוא, שבתוך המצב המדומה הזה אנחנו צריכים להשתדל לתאר לעצמנו את המצב האמיתי, שאין לו כל קשר עם העולם שלנו.

במצב האמיתי הזה אנחנו מקושרים על ידי רצון אחד. אף אחד אינו מרגיש את עצמו באופן אישי, אלא כל אחד מרגיש את ה"אחד" הזה. זה לא "אני" ואפילו לא "אנחנו", כי "אנחנו" זה בסך הכול סכום של כמה "אני"ים.

אבל הסכום הזה לא קיים, אלא קיים רק ה"אחד", שבו אנחנו נמצאים ללא שום הבדל בינינו! אנחנו צריכים לנסות להתעלות מעל לתמונה אותה אנחנו מרגישים עכשיו, אל המצב של "אין עוד מלבדו" שבו קיים רק אחד ולא שום דבר אחר. וכל מה שמחוץ לו הוא תוצאה מאיבוד ההכרה. אנחנו צריכים להשתדל לתאר לעצמנו את המצב הזה.

"קיימת רק נשמה אחת" – זאת הנוסחה של המציאות, והיא זו שקובעת את מקום העבודה שלנו ואת צורת החיים שאנחנו חייבים להשיג. ממנה נוכל להסיק כיצד עלינו להתנהג, ונוכל להבין את השיטה, את המצב האמיתי. אם אנחנו רוצים להבין מהו העולם העליון, נוכל לגלות זאת רק כשנהיה שם, ולא מתוך העולם שלנו.

ואם מדברים על הכלכלה של העתיד, אז גם היא צריכה לצאת משם. אחרת לא מובן איך אפשר שיהיה קיים רק אחד. אילו חוקי קשר והתנהגות ישנם באחד הזה? אילו יחסים ופעולות? – כל זה מתברר רק מתוך המצב שבו אנחנו קיימים כאחד. אין גופים פיזיים, אין את כל העולם הזה, והלב והמוח שלנו עולים לדרגה הזאת.

כתוצאה מהמאמצים שכל אחד משקיע, אנחנו מתחילים להרגיש את המציאות הזאת ואת מה שקורה בה. בהתאם אליה, אנחנו נכונן את היחסים בינינו, נבין את החומר הנלמד ואת היחס לעולם ולהפצה.

הראש שלנו צריך להיות בתוך האחד הזה, והגוף צריך להיות מנותק ממנו ורק לבצע פקודות. ואז נוכל לראות עד כמה למעשה הדרך הזאת אינה מסובכת. העיקר זה המגע הראשוני במציאות של הכוח האחד הזה, שנקרא "אין עוד מלבדו".

מתוך שיעור מס' 1 בכנס ההכנה לכנס הערבות העולמי, 11.11.2011

 ידיעות קודמות בנושא:
לא סתם ביחד, אלא לגמרי כמו אחד
עולם רוחני – זה לא מיסטיקה
הפסיפס שמוביל לשלמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest