דף הבית / המשבר ופתרונו / מהפכה של צריכה סגורה

מהפכה של צריכה סגורה

דעה: העולם זקוק לדגם (מודל) כלכלי חדש. הוא מתמקד באופן קצר רואי על ייצור וצריכה של סחורות בדרך הזולה ביותר. התוצאה מזה, היא כלכלה ליניארית המבוססת על שימוש לטווח קצר, רכישה של מוצר חדש וזריקה של המוצר הישן למזבלה.

כדי לשמור על המודל הזה דרושים משאבים זמינים ובלתי מוגבלים ומרחב אין סופי עבור הפסולת, דבר שהוא בלתי אפשרי. חייבים למצוא חלופה שבה לא קיימת פסולת. דרוש דור חדש של חומרים, תהליכי פיתוח וייצור.

אבל העסק אינו מסוגל לשנות את הכלכלה. כדי להזיז את המטרה של החברות ממזעור עלויות למרביות של הערך הסופי, בריאות ורווחה של בני האדם, הממשלות צריכות לכוון את העסק.

מכיוון שכלכלה סגורה היא בעלת אופי מערכתי, היא יכולה להצליח אם הצדדים המעוניינים משתתפים יחד בתהליך הפיתוח, היצירה והבָּעָלות על המוצרים והשירותים. המעבר מכלכלה ליניארית לסגורה לא יהיה רגוע. יהיו בו ניצחונות וכישלונות משלו.

תגובתי: הקפיטליסטים (בעלי ההון) אף פעם לא יסכימו ללכת לשינוי המטרה שלהם, שהיא רווח מרבי בכל דרך אפשרית. האגו שלנו אינו מסוגל לחשוב על שום דבר אחר. המעבר לכלכלה אינטגרלית, כאשר מיוצר רק מה שנחוץ ובדרך אקולוגית נקייה, אפשרי רק כתוצאה של חינוך מחדש של בעלי ההון, מרצונם החופשי (על ידי הסברת הנחיצות) או בדרך של כפייה (על ידי ייסורים ומשברים).

ידיעות קודמות בנושא:
חיים חד-פעמיים
ערמומיות פשוטה או מניפולציה מתוחכמת?
בחזרה לכלכלה הקונסרבטיבית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest