דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהניצוצות תתלקח להבה

מהניצוצות תתלקח להבה

שאלה: המקובלים, ללא שום חילוקי דעות, מכריזים על העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך" כעל הדבר החשוב ביותר. הם כולם מאוחדים בזה. אז מדוע נוצר הפיצול בעם היהודי?

תשובתי: בגלל הגלות. בגלל הניתוק מהכוח הרוחני, מההכרה הרוחנית, מהמקור הרוחני. העם פשוט שכח את העיקר, וזה נעשה בכוונה: כאילו שניתקו לו חלק מהצינורות שדרכם הוא היה מקבל הזנה רוחנית.

האדם פשוט לא מרגיש, שקיים עוד עולם שלם וכוחות שמנהלים אותו. השאירו לו רק את אותם הערוצים שמפעילים אותו בצורה הגשמית, ועכשיו הוא רק מתקיים בעולם הזה, בכך שרואה שהמצב אצל האחרים הוא זהה. וכל יתר החוטים המקשרים מנותקים. מכל המערכת שלו נשארה מופעלת רק השכבה התחתונה של העולם הזה, שמנקודת מבט רוחנית בכלל לא נחשבת כקיימת. למעשה, היא פשוט איננה.

ועכשיו אנחנו צריכים לאחד את הניצוצות הרוחניים שלנו, את ה"נקודות שבלב" שלנו, שלא שייכות לעולם הזה, כדי ליצור בזה מציאות רוחנית חדשה. זה מה שמוטל עלינו, לא סתם להתאחד בצורה צפופה יותר כמו כבשים בעדר, זה לא ייתן שום דבר, מדובר רק על הניצוצות שאותם אנחנו צריכים לעלות ולאחֵד.

וזה אומר, שאתה צריך לחשוב ולדאוג רק להשתוקקות של החברים לבורא, לניצוצות שנמצאים בכל אחד מהם. כאשר אנחנו נחבר אותם יחד לאחד שלם, אז יהיה לנו מספיק כוח כדי לגלות את הבורא. בזה כל העבודה שלנו.

מתוך שיעור על המאמר "הגלות והגאולה", 03.12.2012

 ידיעות קודמות בנושא:
למלא את אוצר האגואיזם
צריך רק לאסוף את כל הניצוצות ביחד
מלבים את הניצוץ על ידי הערבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest