דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אפשרויות מלאות תקווה של תבנית מחשבה חדשה

אפשרויות מלאות תקווה של תבנית מחשבה חדשה

הרצונות שעברו שבירה שונים באופן קיצוני מהרצונות הלא שבורים, בכך שקיבלו את הקשר בין "מלכות" ל"בינה". הם כוללים את ה"בינה" שנכללה בתוך ה"מלכות" ושנמצאת שם בגלות, בעבדות.

עכשיו ה"מלכות", שהיא הרצון האגואיסטי, מנצלת למען רווח עצמי את כוח ההשפעה שפתאום נפל לתוכה. זה נקרא השפעה אגואיסטית.

לפני כן סתם הייתי אגואיסט אכזר כמו שודד ביער שמתנפל על כל מי שעובר, הורג וגונב את הכול ממנו. ניצלתי את הרצון להנות בצורה ישירה, הרגתי אנשים או שהפכתי אותם לעבדים שלי ולקחתי לעצמי את כל רכושם.

אך הגיע הזמן בהיסטוריה של האנושות שהתפתחתי עד כדי כך שהבנתי שלא כדאי להמשיך כך. מתברר, שמרוויחים עוד יותר אם מאותם האנשים שתופסים ביער הופכים אותם לפועלים שלי. אני אפילו אלמד אותם מקצועות שונים: אחד יהיה בנאי, השני סנדלר, השלישי חייט. שיגורו לידי וישרתו אותי.

מקודם גנבתי מהם עד החוט האחרון ועכשיו אני חושב שלא כדאי לעשות זאת. עדיף לנהל איתם מסחר ובצורה כזאת ניתן להרוויח עוד יותר מאשר רק לגנוב. הרי ישנם שם מסביבי המון דברים טובים ואני לא יכול לתקוף כל אחד ולשדוד, כי גם אני עלול להיהרג. ולכן אנחנו מתחילים בהחלפה בעלת רווח הדדי, אתה לי ואני לך.

הרצון להנות הרגיש שפעולות ההשפעה המכוונות לרווח עצמי הן מאוד כדאיות! כך האנושות מתחילה להתפתח. במיוחד ניתן לראות זאת לפי התפתחות המדינות שבהן חיו יהודים שהגיעו מספרד לגרמניה, צרפת ואנגליה. הרי זהו כוח שמבין שעל חשבון ההשפעה אפשר להרוויח יותר.

דווקא הם עברו שבירה כתוצאה מחורבן בית המקדש. באותן המדינות שאליהן הם הגיעו באותה התקופה היו חיים האנשים כמו ברברים, הרגו ושדדו אחד את השני. אך כאשר הופיע כוח כזה הם הבינו שעדיף לפעול אחרת: לייסד מסחר, תעשייה, החלפה רווחית.

היות, ובתוך היהודים היה טמון רצון להשפעה, הם גרמו מאוד להתפתחות המדינות שבהן הם התגוררו. הרצון לקבל הרגיש שירוויח מפעולות ההשפעה והיה מוכן לתת על מנת לקבל. בעולם שלנו אדם כזה נקרא מושכל ושומר על החוק. כל החוקים שנוסדו על ידינו בחברה האנושית מגדירים רק את ההבדל הזה: בין הברברים הרוצחים לבין ההשפעה האגואיסטית. ואנו כל הזמן מארגנים אותם לצד זה או אחר, בהתאם למדינה ולתקופה.

אין הרבה כאלה שמקבלים בצורה ישירה בדומה לשודדי ים. בדרך כלל פועל החוק "אתה לי ואני לך", כלומר ההשפעה למען עצמי. ומפני שהרצונות שלנו שונים אנחנו יכולים להתחלף אחד עם השני, למשל אתה צריך עכשיו מוצרי מזון ואני צריך ביגוד. בזכות ההבדלים האלה יש לנו אפשרות להנות אחד מהשני. אני נותן את מה שפחות חשוב לי.

הרצונות האגואיסטיים מתפתחים בזכות הקשר בינינו. ובסופו של דבר אנחנו מגיעים למצב שבו כל העולם קשור על ידי מסחר, בעיות אקולוגיות, אינטרנט, אמצעי תקשורת, תרבות הוליווד המשותפת, מתחילים לדבר בשפה אחת – אנגלית, לשתות את אותה "קוקה-קולה", לאכול את אותם ההמבורגרים ולהתלבש בצורה זהה.

כל זה בזכות הרצונות להשפיע שחדרו פנימה לתוך הרצונות לקבל ונתנו להם אפשרות להתקשר ביניהם. הרצון האגואיסטי בפני עצמו אינו מסוגל להתקשר עם אף אחד, הוא מבין רק את עצמו, כמו תינוק שרק צועק ודורש. אך כאשר הוא גדל הוא מתחיל להבין שצריך להיות אדיב עם האחרים וגם לתת משהו, לחייך, לבקש.

כך אנחנו מתקדמים למצב שבו אנחנו ממצים לחלוטין את אפשרויות של ההשפעה האגואיסטית, ואז נכנסים למשבר. המשבר הזה מראה לנו שהגיע הזמן לעבור לצורת יחסים חדשה. כמו שפעם גרמנו לקידום על ידי כך שעברנו מקבלה אגואיסטית להשפעה אגואיסטית, כך גם עכשיו אנחנו מוכרחים לעבור להשפעה על מנת להשפיע.

בינתיים אנחנו לא מבינים איך זה אפשרי, ממה אז נקבל מילוי ורווח? החיים יביאו אותנו לגילוי שיחסים כאלה נותנים רווח עוד יותר גדול!

זה אותו הדבר כמו שפעם האדם לא הבין שאפשר להרוויח יותר על ידי כך שלא יהרוג את האחרים ואחר כך הגיע למסחר. בתקופת ההשפעה האגואיסטית הזאת אחר כך היינו נמצאים במשך אלפי שנים. ובתקופת הקבלה האגואיסטית היינו זמן עוד יותר ממושך – עשרות אלפי שנים. אך כיום הגיע הזמן של להשפיע על מנת להשפיע.

זהו כבר שינוי איכותי כי הרי אנחנו כבר לא מתבוננים פנימה בתוך הרצון להנות ולא בודקים מה יש בתוכו כאשר מקבלים או נותנים באופן אגואיסטי ומבססים הכול על האגו. אלא עכשיו אנחנו עוברים לרצונות של השפעה, כלומר משנים את הערכים שלנו, ולכן זהו מעבר איכותי.

אנחנו משנים כבר את כל תבנית המחשבה, את המבט העקרוני על הרווח. כיום אני רואה רווח בתוך אדם אחר, לא בתוך עצמי. ועבור זה נחוצה מהפכה פנימית אמיתית בכל אחד ובכולם יחד.

לכן לא נוכל להסתדר ללא השכלה אינטגרלית מקדימה. אנחנו צריכים קודם כל ללמוד איך להגיע להשפעה. ללא זה לא נוכל לעבור לשלב הבא, להשפעה על מנת להשפיע.

לאחר מכן ישנו שלב נוסף: לקבל על מנת להשפיע. אך את המעבר הזה קל יותר לעשות, אנחנו רק מוסיפים עוד יותר להשפעה שלנו. ישנם שני שלבים בעבודה עם הרצון לקבל ושני שלבים בעבודה עם הרצון להשפיע. מפני שקיימים בעולם שני כוחות, קבלה והשפעה, וכאשר הם מתחברים, מקבלים ארבעה צירופים שונים, אז יש לנו שני מצבים ברצונות לקבל ושני מצבים ברצונות להשפיע. והיום אנחנו נמצאים ממש על הגבול ביניהם, במעבר מאחד לשני.

מתוך שיעור על מאמר של רב"ש, 30.11.12

ידיעות קודמות בנושא:
מעולם הקבלה לעולם הנתינה
האבולוציה של התודעה
הגֵן הנסתר של ההתפתחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest