דף הבית / המשבר ופתרונו / התרופה הטובה ביותר לטיפול בדיכאון

התרופה הטובה ביותר לטיפול בדיכאון

דעה: מחלת הדיכאון מתפשטת בכל העולם, הסיבות העיקריות לדיכאון נובעות מהמעבר מתקופת הילדות לבגרות כאשר הילד אינו מודע לתמותה שלו, הילד המתבגר "נכנס" לעולם שבו יש גבול לקיום הפיזי שלו. עם ההכרה בסופיות זו ועריכת סיכומים עתידיים לחיים, עולה השאלה על משמעות החיים.

כאשר המתבגר מגלה שגם להוריו אין הסבר על משמעות הקיום, הוא חווה הלם, מסתבר לו שהחיים שניתנו לו הם כצעצוע מורכב וחסר משמעות ובעל ייעוד בלתי ידוע. מתוך כך שהוא מגלה שאין משמעות לחיים, אין מטרה, אין שאיפה לתוצאה מודעת, הילד שוקע בפחד מוות. במצב כזה אין נחמה. את המשמעות לחיים ניתן להחליף בתחליפים שונים, דבר שהחברה האנושית מעודדת לעשות, לכן הצרה של האנושות היא שהקיום שלה נותר חסר משמעות.

מצד אחד המשמעות היחידה לקיום האדם בעולם היא התפתחות, שינוי העולם, טיפוח היקום ומצד שני אותו "פרויקט עולמי" שהתהווה וקיים עכשיו על פני כדור הארץ הוא שעוצר את התפתחות האדם. חשוב לא לבלבל בין "קידמה טכנולוגית" ו"התפתחות האדם" כי מה הטעם בקידמה טכנולוגית כאשר היא מובילה את אוכלוסיית כדור הארץ להתאבדות?

תגובתי: השלב המורכב והקשה ביותר הוא המעבר מהעדר משמעות לחיים ה"בהמיים", מקבלת הכול לעצמך, להשגת משמעות החיים הרוחניים, להשפיע הכול לבורא. בסוף תהליך ההתפתחות האדם הופך להיות "דומה" לבורא ועומד במדרגה שלו.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest