דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהי המשמעות של הייסורים?

מהי המשמעות של הייסורים?

תשובתי: המשמעות של הייסורים היא כדי לתת לאדם ריקנות, אותה הוא צריך למלא כשהופך את הייסורים לשמחה. ייסורים הם אותם הרצונות שמחייבים אותנו עכשיו לסבול, אבל אנחנו מסוגלים לעטוף אותם ברצונות המלאים באושר ומשמעות.

הערה: נניח שמחצית מיבשת אפריקה רעבה, או שבתימן העם סובל…

תשובתי: זה לא משנה מהו הסוג של הייסורים. את כולם אפשר לעטוף במילוי, רוויה, משמעות, גדלות. לשם כך צריך לקחת את כל המצבים שלך, ולמלא אותם באור העליון, שבכל הדרגות נותן לנו את מה שהרצונות שלנו רוצים: מזון, בריאות, שלום, כל מה שרק רוצים. הכול נובע מהאור העליון, לנו נשאר רק למשוך אותו אלינו, כי ייסורים אלה הם אותם החללים שחייבים למלא באור.

הייסורים הם הרצונות הלא מסופקים שלנו. אפשר לשייך אליהם רעב, קור, פחד, עצב וכולי, כלומר כל רצון ריק שאינו ממולא, מהכי קטן ועד לגדול ביותר. עבור כל הרצונות יש רק מקור מילוי אחד, מה שנקרא האור העליון. בעיקרון, חכמת הקבלה לא מדברת על יסורים גשמיים, אלא פשוט על הרצון ועל המילוי שלו, וכל רצון דורש מאיתנו מילוי.

הדבר המעניין ביותר הוא, שבעולם יש מלא שפע, ובכמויות המזון שאנחנו זורקים, אפשר היה להאכיל עוד כמה כוכבי לכת. אבל אנחנו לא יכולים לחלק אותו, אלא להיפך, מעלים מחירים, עושים כל מיני תחבולות, כדי להכפיל את הייסורים. כך בכוונה מתוכנן הדבר על ידי מערכת ההתפתחות שלנו, מפני שאחרת לא נגיע לצורך של המשכת האור העליון, אור של מילוי אוניברסלי. ולכן העולם בכל זאת ימשיך לסבול יותר ויותר.

ואנשים שיש ברשותם את השיטה הקבלית, חייבים כמה שיותר מהר לקרב אותה לאנושות, אבל קודם כל לעם ישראל, מפני שהוא יכול לממש אותה בראש ובראשונה ולהעבירה לעולם. זה התפקיד שלנו. צריך כמה שיותר מהר להסביר לאנשים מהי המשמעות של הייסורים, ובאיזה אופן אפשר לפתור אותם. לא בדרך של עימותים, כי על ידם לא נתקן דבר, אלא רק על ידי המשכת האור העליון.

לשם כך קיימת שיטה שמראה לאדם שאפשר להפיק מהטבע כוח מיוחד שמסתתר בו, שממלא, מתקן ומוביל אותנו קדימה. אנחנו יכולים להאיץ את התנועה שלנו אל המטרה, לא תחת מכות של הטבע מאחור, אלא על ידי השתוקקות ותנועה שלנו קדימה. כל אדם יכול להפיק את הכוח החיובי הזה, יחד עם כולם, אבל רק באופן מעשי. את השיטה הזאת אי אפשר להסביר במילים, מפני שלאדם אין את התחושות התואמות לזה. צריך להושיב את האנשים במעגלים ולהראות בצורה מוחשית מה ואיך לעשות.

חכמת הקבלה זו חכמה מעשית, שנפתרת וממומשת בקבוצת אנשים: או בקבוצה קטנה או באנושות כולה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 1.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest