דף הבית / קבלה ומדע / הכול תלוי ביחס לעולם

הכול תלוי ביחס לעולם

שאלה: איך אתה מסביר את זה, שהפיזיקה, מתוך העיסוק שלה בדומם, פתאום מגלה שהדומם מצביע דווקא על האדם כגורם שמשפיע?

תשובתי: כי במקום לצפות שזה כביכול יקרה בחוץ, הוא מתחיל לתלות את הדברים בתכונות שלו.

אתה לא יכול לעשות את כל התכונות שלך קונסטנט, כמו במתמטיקה, שאתה עושה נתון קבוע ואתה יכול להמשיך לחקור את יתר הנתונים והקשר ביניהם. אחר כך בין יתר הנתונים אתה עושה משהו קבוע ואתה חוקר את הנתונים האחרים, וכך על ידי הרבה פעולות כאלה אתה מגיע למצב שיש לך כמה נתונים, אבל אתה יכול לצרף אותם יחד ולדעת את התוצאה, מפני שאתה עושה כל פעם איזשהו נתון קבוע.

אבל כאן אנחנו פותחים בהכרח מימד חדש, הם בעצמם הרי אומרים שכשהאדם מסתכל, פתאום זה משתנה, זאת אומרת שהאדם משנה את התוצאה. מכאן יוצא, שאנחנו צריכים עכשיו לבדוק זאת כלפי האדם, שאם אנחנו עכשיו נשנה את תכונות האדם, נראה שינוי בתוצאות של הניסוי.

אז באה חכמת הקבלה ואומרת, ודאי! הכול תלוי באדם, תראו מה אפשר לעשות. הקבלה מתחילה להסביר שהאדם זה רצון, וברצון הוא מתייחס למציאות, וברצון שלו אם הוא עושה אותו כקבלה או כהשפעה, הוא משנה את המציאות מקצה לקצה. הוא יכול גם כן להיות בטווחים של 125 מדרגות, ואז הוא רואה מציאות אחרת. ובצפייה שלו, זאת אומרת ביחס שלו, ברצון שלו, הוא קובע כיצד הוא יראה את התוצאה, כך הוא תופס את המציאות כחיצונה.

בנוסף, חכמת הקבלה אומרת שאם יש לך משהו שנראה בחוץ, אל תחשוב שזה מבחוץ זה לא מבחוץ. מאחורי גלגל העין שלך יש כל מיני מאפיינים בעין ובמוח, וכמו כן יש לך מסך ועל המסך הזה אתה רואה את התמונה. כאן אתה רואה את התמונה, ולא מבחוץ. ומה קורה מבחוץ? אין שום דבר מבחוץ, הכול נמדד ביחס בין הרצון שלך להשפעת האור. זה אור, וזה רצון, וזו תמונה. והכול תלוי ביחסים בין הרצון לאור.

שאלה: אז הניסוי הזה היה בעולם שלנו…

תשובתי: כן ודאי. אין עולם שלנו, עולם לא שלנו, יש מציאות שכך היא נקראת בתוך האדם. מה זה עולם או לא עולם? אין עולם, רק מה שנתפס בנו נקרא "עולם".

שאלה: אז למה אנחנו רואים שעשו ניסוי ספציפי וראו שכך זה פועל?

תשובתי: כי היה לך עם מה להשוות, הגעת לתנאים שאתה כבר מתחיל לראות שינויים שתלויים בתוך האדם, השינויים שעוברים בתוך האדם אנו רואים רק ברצונות שלנו, ולכן אנו מייחסים את זה לפסיכולוגיה. וכך אתה מתחיל לראות שכל העולם זה פסיכולוגיה.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע" מס' 8, 19.5.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest