דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהיכן לקחת כוחות לשינויים פנימיים?

מהיכן לקחת כוחות לשינויים פנימיים?

שאלה: נאמר, שאדם חייב לשנות את עצמו פנימית. אך מהיכן הוא יכול לקחת כוחות לזה?

תשובתי: ודאי שאנחנו לא אחראיים על הרצונות הפנימיים שלנו, אבל אנחנו יכולים להשפיע עליהם על ידי פעולות חיצוניות. ומובן מאליו שזו חנופה, שזה שקר, אבל על ידי זה שאני מבטל את עצמי בצורה חיצונית, אני משיג שיתרחש הביטול הפנימי שלי.

כי אני עושה את זה בכוונה, אני רוצה שזה יקרה. ולכן הפעולות שלי נחשבות לתפילה, בקשה לעזרה, מ"ן, מפני שאני באמת רוצה להשפיע על ידיהן על עצמי.

לכן זה כל כך מועיל להשפיל את עצמך בפועל בפני החברים, והעבודה הזאת תזמין שינויים פנימיים. האדם מפחד לבטל את עצמו ולהישאר ללא שׂכל ודעת עצמית, לאבד את ה"אני" שלו, את כל ניסיון החיים והשקפת העולם שהוא צבר. אם הוא עדיין חושב כך, זה סימן שעדיין לא הגיע להכרת השפלות האמיתית שלו, לא נוכח לדעת שאין לו שום אפשרות להצליח בכוחות עצמו.

הוא עוד לא התייאש מכוחותיו עצמו, ולכן עדיין מוקדם לו לעבור לעבודה כזאת. הוא יצטרך לחכות עוד כמה שנים, עד שבסופו של דבר הוא ייווכח, ששום דבר לא מועיל לו ונשאר רק למחוק את כל מה שקיים בו ולקבל את מה שיש בחברים.

הוא לא יודע מה יש בהם, אבל הוא רק יודע, שמה שיש בהם זה בדיוק מה שהוא צריך. ומה שיש בו עצמו הוא רוצה לזרוק מתוך עצמו.

ואז האדם מתחיל לראות, שלמעשה, גם לא היה בו שום דבר חוץ מגאווה קטנה ודאגה לאגו שנמצא בתוכו. אבל באמת, כל הרוחניות, כל המדרגה העליונה נמצאת מחוצה לו.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 15.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו לא משפרים את הבסיס שלנו, אלא מחליפים אותו בחדש
שיטה מכאנית להמשכת האור העליון
הרגל לשפלות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest