דף הבית / חינוך, ילדים / השורש של כל המחלות

השורש של כל המחלות

שאלה: מדוע הטבע סידר כך, שאנחנו נדבקים במחלות אחד מהשני?

תשובתי: אנחנו לא נדבקים רק במחלות, אלא בעוד הרבה דברים. כך הוא הביטוי החיצוני של הקשרים הלא מסודרים בינינו. אנחנו מעבירים זה לזה "וירוסים רוחניים", מחשבות רעות, השפעות לא נכונות, וכתוצאה מכך נתקלים בווירוסים גשמיים. אני לא מטיף מוסר, באמת הכול נובע מהמערכות העליונות. ובמערכות התחתונות אין חופש בחירה ויכולת לממש משהו באופן עצמאי, הן פשוט מופעלות מלמעלה.

לכן, אנחנו צריכים לעלות לשם, היכן שתהיה לנו בחירה חופשית, ולהפוך את הדרגה הזאת לנקודת שיגור כדי להשתוקק ממנה כלפי מעלה ולא כלפי מטה. כי כלפי מטה התהליכים "זורמים" בעצמם, בהתאם לבחירה שלנו, לטוב או לרע, בהתאם להצלחה או לכישלון.

אם אנחנו פועלים בצורה שגויה ברמת המערכת שנותנת לנו אפשרות של בחירה חופשית לצורך החיבור זה עם זה ועם הטבע, אז הפגם בהכרח חודר לכל המערכות שנמצאות למטה. ומה זה משנה כיצד זה מתגלה: במגפות, במחלות לב וכלי דם, בצונאמי או במשהו נוסף? אפשר כמובן ללמוד את המנגנונים האלה בניסיון לחזות את האירועים שעתידים לבוא. אבל אותי מעניין עכשיו משהו אחר לגמרי, איך אפשר למנוע את הבעיות? ואפשר למנוע אותן רק מהדרגה של קבלת ההחלטות, איפה שאני רוכש את היכולת להשפיע על האירועים, וכמו כן מהמדרגות העליונות יותר. לכל הפחות אני צריך לעלות לגובה ה"סף", כדי לרכוש בחירה חופשית.

לכן יוצא, שבזמנים האינטגרליים והגלובליים שלנו, כאשר כולנו תלויים זה בזה ושוקעים בתוך משבר עולמי, אין שום טעם לעסוק בתוצאות הפרטיות אל מול פני הצרה הכוללת.

ודאי שהאנשים מודאגים מהצרות והמחלות שלהם, מאחר ולא מבינים היכן נמצא המפתח לריפוי. כל אחד שואל: "איך אני יכול להתרפא? איך להתגונן מזיהומים?". והתשובה היא כזאת: "אתם לא יכולים לספק את ביטחונכם, להישמר ממחלות, להיפטר מהן ולמנוע אותן, אם אתם לא נמצאים באותה הדרגה שממנה הן נובעות".

כן, יש לנו רפואה, אבל היא רק מנסה "לסתום את החורים על ידי טלאים". זה לא פתרון, מפני שכל הזמן אנחנו זקוקים ל"טלאים" חדשים וגם הישנים כבר בקושי מחזיקים. ובינתיים, צריך למנוע את הבעיה במקור שלה.

האדם אינו רוצה לשמוע את זה, הוא מוציא יותר ויותר כסף לריפוי, יושב בבית עם ימי מחלה, מתענה בבתי חולים, גורם לייסורים לעצמו ולקרובים… בשביל מה אנחנו צריכים להמשיך גם הלאה לפתח את "גלגל התנופה" הרפואי המפלצתי הזה, אם אנחנו רואים, שלמרות כל המאמצים, המחלות הולכות ומתרבות? מה גם, שהן כאילו "משתכללות", כדי שבסופו של דבר הייסורים יעוררו אותנו לדאוג למערכת העיקרית שבה אנחנו טועים, בכך שמזמינים רע ונזק.

המחלות שלנו הן בלתי נמנעות, הן תוצאות "אוטומטיות" של הבעיה הזאת. ולכן לא כדאי לנו לעסוק בהן בניתוק מהסיבה האמיתית. הגיע הזמן לעלות לאותה המדרגה, שבה אנחנו "נעקור אותן מהשורש".

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 81, 10.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האינטגרליות מרפאה
האם אפשר לחיות מבלי לחלות?
אף לא דקה אחת של ייסורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest